minäitse89 kirjoitti:
Moi.
En tiedä. Tuntuu että tämä maailma on vain pelon ja ahdistuksen tyyssija. Haluaisin pois, mutten uskalla tehdä sitä tekoa. Päivästä toiseen vain ahdistusta. Kun tietäisi varman tyylin, niin ehkä lähtisin pois tästä universumista. Maailma on paha. Ihminen on paha olento. Elämä on vain katastrofista toiseen kulkemista. En enää kohta löydä syitä jatkaa eteenpäin. Päivä päivältä elämä on vain ahdistavampaa ja ahdistavampaa. Tiedän sen että kuolemassa ihminen katoaa maailmasta. Tiedän että kuolema tuntuu hirveältä. Mutta ihminen voi aina valita kuoleman. Se on sallittua. Onnittelen niitä, jotka jaksavat elää. Te olette sankareita. Te jotka jaksatte elää harmaata tai mustaa arkea. Te jotka pidätte vuorokausirytmistä kiinni. Kunnia teille.
Eksistentiaalinen hätä on. Tiedän kuitenkin etten uskalla tehdä im:ää. Tunnen itseni. Tiedän että se on itsekäs teko. Tiedän että lähipiiri ei sitä hyväksy. Tiedän että se on moraalisesti väärin. Mutta...
Olen nyt vasta nähnyt elämän todelliset kasvot... Raakaa, brutaalia kaikki... Anteeksi...
Ehkä sitten vika on minussa. En tiedä enää, missä se vika on? Tarviiko täällä olla? Kysyn vaan...
Anteeksi, jos valitan liikaa tai pahennan jonkun oloa. Unohtakaa kaikki mitä olen kirjoittanu. Jatkakaa elämää. Älkää kuunnelko minua. Minä olen liian synkkä ihminen varmaan... Ainakin ajatuksiltani...Täytyy vain elää, maksoi mitä maksoi... Kai...
Lopetan nyt tämän monologini... Ei tästä mitään hyötyä ole kenellekkään... Sori...
Moi.
Se mitä kerrot tuntevasi ja havainnoivasi maailmasta on kokemuksesi elää ajassa ja paikassa. Minun on helppo olla samaa mieltä tästä "murheen laaksosta".
Eksistentiaalinen hätä myös minulla.
Jotain kuitenkin jää näkemättä tai ymmärtämättä kun viha kääntyy itseen. Tarkoitan että im. ajatuksessa viha on olemassa sitä ei "näe" ja/tai ei löydy kohdetta vihalle se kääntyy toivottomuudeksi ja/tai on lähes mahdotonta löytää mieltä tähän elämään. (Edellinen on psykologinen teoria)
Kaiken lisäksi elämästä ei voi tehdä valitusta mihinkään osoitteeseen, vai voiko?
Voiko evoluutiolle, tai Jumalle kertoa että olet synnyttänyt kauhean maailman?
Mä olen kateellinen ihmisille jotka voi nähdä Jumalansa hyvyyttä tässä ajassa....syystä että itse näen pelkkää toivottomuutta.
Nyt olen taas siinä pisteessä itseni kanssa että ahdistaa välillä niin massiivisesti, että im. ajatus houkuttaa.
Mistä kaivetaan se "kipinä" jatkaa eloa?