Mä en käsitä miksi mua on ahdistanut tää ylenpalttinen lumen tulo...kahtena peräkkäisenä vuotena? Luulen että se liityy koronaan ja siihen että ihmiset ovat eristyksissä...ja todellakin hermot kireellä.
Jos ajattelee ihmistä jonka ei tarvi murehtia toimeentuloaan, sosiaalisia kontakteja, sairauksia (onko sellaisia?)...niin ei korona kurjista kovin paljon.
Korona iskee ahdistuksena, tuskaisena olona ohmisiin...niiden toivottomien ajatusten päälle (tai alle) jotka liittyy fyysisiin tai psyykkisiin sairauksiin, toimeen tuloon...sosiaalisiin kontakteihin, luulen.
Vaikka "sulut" höllenee...niin ei tätä koronaa ole vielä lähellekkään taputeltu...jos fyysinen sairastumisriski poistuu...psyykettä korjaillaan vielä pitkään.
Yleensä ihminen sairastuu, jos on sairastuakseen psyykkisiin sairauksiin erilaisten traumojen kautta...yleensä syyt on fyysinen tai psyykkinen väkivalta kumpikin on yhtä vaarallinen, usein niitä on molempia. Väkivalta jakaantuun pinempiin osasiin kuten hylkäämisiin, pelkoihin, sosiaaliseen eristäytymiseen, vaille jäämisiin, "kukaan ei huomaa", jne.
Korona sisältää: pelkoja, eristäytymistä, voi kokea hylkäämisen tunnetta...perheen sisällä fyysistä tai psyykkistä väkivaltaa.
Korona on itsessään trauma herkälle ihmiselle...traumaa tarvii taas purkaa että se "neutraloituisi"...ja jos ja kun "pinnan alla" on muitakin traumoja...yksi trauma lisää ei paranna tilannetta.
Lähinnä mietin sitä että jos tää "tukinetti" olisi suljettu koronan takia...olisi se voinut olla katastrofaalista monelle ihmiselle.
Kiitos et on olemassa tämmönen kanava purkaa!