Moi
"Onko sulla HerKaramazov ollut ikinä lähipiirissä sellaisia ihmisiä, jotka voi vetää sut siihen suohon? Mutta toisaalta nämä ihmiset voivat jollain tavalla kiehtoakin..."
On mulla...joista olen pyrkinyt eroon. Minua on ilmeisesti kiehtonut heissä se että he muistuttavat omia vanhempiani. Mun isä ja edesmennyt äiti veti mut suohon pyrkimyksillään joilla ilmeisesti tahtoivat hyvää...he vaan eivät ymmärtäneet että olen erillinen ihminen ja en ajatte kuin he.
Siksi jotkut ihmiset "kiehtovat" minua koska he muistuttavat omista vanhemmistani...ymmärsin asian vasta 25-35-vuotiaana...mutta aloin tekemään (siis välttämään itsekkäitä ihmisiä) vasta 40-vuotta täytettyäni...minulla oli nimittäin ajatus että tulen kaikkien ihmisten kanssa toimeen...kuten vanhempieni kanssa...kesti muutaman vuosikymmenen tajuta että ei mun tarvitse tulla kaikkien ihmisten kanssa toimeen...kun ne ihmiset jotka "vetää mut suohon" eivät halua tulla minun kanssa toimeen. Toimeen tuleminen on dialogi...kahden suuntainen kuten kaikki sosiaalinen kanssakäyminen...jos toinen ihminen ei käsitä "rikkovansa", niin ei toisen ihmisen kuulu olla "rikottavana"...paitsi on pitää siitä että toinen painaa suohon.
Muuten jos elämä olisi "pelkkää nautintoa" aamusta iltaan joka päivä...se alkaisi mustuttaa helvettiä muutaman viikon jälkeen.
Kaikki "paikallaan junnaava" muuttuu helvetiksi aikanaa, koska se ei ole luonnon mukaista...luonto ympärillämme muuttuu jatkuvasti vuoden kiertokulun ja päivän kierton vaikutuksesta...sää ilmiöt maustaa myös luontoa.
Ei ihminen ole irrallaan luonnosta...kuin omasta mielestään.
Kun luonto,puut, egosysteemit ovat olleet maapallolla 1000000 x kauemmin kuin ihminen, niin miten ihminen voi kuvitella olevansa irrallaan niistä systeemeistä joista sen solut on kehittyneet?
Tavallisessa puussakin on 1/4-osa samoja soluja kuin ihmisessä evoluutio on rulettanut niin kauan että me ei käsitetä mistä me ollaan synnytty.
Nisäkkäät, selkärankaiset ovat oleet maapallolla vasta yhden hetken miljardista maapallon syntymisestä.
Ja taas kaikilla on oikeus uskoa raamattuun joka määrittää maapallon luomisen 6-7-tuhannen vuoden päähän.
Evoluutiossa apinat laskeutuivat puista kahdelle jalalle ja alkoivat muuntua ihmisen esi isiksi 2-2.5 miljoonaa vuotta takaperin. Vanhimmat kalliomaalaukset on 12-14-tuhatta vuotta vanhoja...nyky tiede ajoittaa kalliomaalaukset vielä pidemmälle noin 30-tuhannen vuoden päähän (https://yle.fi/uutiset/3-6086040)
Homo sapiens alkoi muotoutua 300 000-tuhatta vuotta takaperin.
Intialaiset pyhät Veda kirjat on noin 5-tuhatta vuotta vanhoja, raamattun vanhatestamentti noin 3-tuhattavuotta vanha.
Miksi vedän kehitys historiaa tähän juttuu?
Meidän evoluutio kehitys on ollut niin pitkä että voimme tuntea antipatiaa jotain ihmistä kohtaa jopa siitä syystä että solumme muistavat, ja hän muistuttaa jotain meidän menneisyydestä?
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 10 kuukautta sitten. Syy: Korjaus
-
-