Taistelu im:ää vastaan.

Taistelu im:ää vastaan.

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 06.05.2020 klo 20:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 06.05.2020 klo 20:34

Mitkä on hyviä keinoja välttää im-ajatukset, puhumattakaan teoista? Miten selvitä arjessa näitten ajatusten kanssa ja miten välttää joutumasta ojasta allikkoon? Olisi hyvä kuulla kokemuksia, että miten pärjäätte im-ajatuksien kanssa? Ja miten päästä elämässä eteenpäin vaikka välillä on sellaisia? Perustin tämän ryhmän, koska itseäni vaivaa usein kyseiset ajatukset. Ja haluaisin kuulla että miten muilla asiat? Hallitsevatko ne teidän elämää?

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 19.12.2021 klo 15:45

Rajoissani joudun minäkin olemaan. Alistumaan rajallisuuteen, heikkouteen, sivullisuuteen, toiseuteen.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 20.12.2021 klo 12:41

Luulen että sinustakin löytyy vahvuus. Päivä kerrallaan...

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 20.12.2021 klo 17:21

Uni kerrallaan myös. Sillä vaikka se on minulla usein painajainen niin olen poissa tästä mailmasta. Mutta tiedän kyllä että monille unet ovat hirveitä painajaisia joissa traumat ja kauhut tulevat yhä uudestaan esiin.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 20.12.2021 klo 18:30

Minulla ollut tämä ilta nyt aika painajaista, kun ahdistaa niin paljon. Kävin päivällä terkussa. Kotona hirveä ahdistus päällä ollut koko päivän. Vanhempien luona kävin ja siellä olo oli vähän helpompi.

Minä en onneksi näe hirveän paljoa painajaisia öisin. Elämä vaan välillä tuntuu painajaiselta, vaikka välillä olo ihan ok...

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 20.12.2021 klo 19:37

Auttaisiko hengellisen kirjallisuuden lukeminen? Siis muukin kuin Raamattu. Tuli vaan mieleen, no offence.

Käyttäjä kirjoittanut 21.12.2021 klo 00:03

Minäitse, oletko saanut tai voitko saada kiinni mistä kohtaa alkoi ahdas olo puskea päälle? Tai mistä alkaa? Omalla kohdalla vaan tunnen, en ole saanut tarkkaan kiinni miksi tuntuu niintukalalta vasta kun olo jo päällä huomaan sen.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 21.12.2021 klo 11:04

Mulle tulee ahdistusta tästä pimeydestä ja korona uutisista. Kotona iltaisin ahdistaa paljon. Pitää tehdä paljon kävelylenkkejä. Yksinäisyys ahdistaa välillä.

Olen katsonut TV:stä hengellisiä ohjelmia. Lähinnä Buddhalaisuudesta kertovia. Myös kristinuskoa käsitteleviä.

Ahdistuksessa pahinta on se, että sen aikana välillä miettii ettei tämä mene ohi ollenkaan. Vaikka kyllä se jossain vaiheessa aina menee aina ohi.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 21.12.2021 klo 15:49

Tänään ollut vähän parempi olo, koska sain injektion, jonka saan aina kuukauden välein. Lievittää ahdistusta hyvin...

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 22.12.2021 klo 05:53

Hyvää huomenta minäitse89. Hyvä asia jos tuo lääke auttaa pahimman yli.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 22.12.2021 klo 11:24

Huomenta. Joo. Tuntuu että olotilani heittelehtii hirveästi. Tänään ollut taas jonkin verran ahdistusta. Kirjoittaminen välillä auttaa tai tv:n katselu...

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 23.12.2021 klo 23:36

Voi ei. Miten voisin auttaa sinua? Olen joulun aikana tietenkin lukemassa Tukinetin tekstejä, joten aina voit kirjoittaa.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.12.2021 klo 11:11

Se on hyvä, että voi kirjoittaa tänne. Mulla on kaiken lisäksi vielä flunssa. Ei ole koronaa, olen kaksi kertaa tehnyt testin nyt ja negatiivinen on ollut.

Ainut mikä mua tän ahdistuksen keskellä on auttanut, että pitää mennä hetki kerrallaan. Pitää kuunnella musiikkia yms.

Uutiset suuri ahdistuksen lähde.

Soitin eilen kriisipuhelimeen. Ja terkkuunkin olen välillä soittanut.

Ajattelin että menen tänään pitkälle kävelylenkille ja sitten varmaan vanhempien luona käymään...

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 25.12.2021 klo 10:53

Moi 89

Ahdistus ja toivottomuus on palanneet, mutta im. ajatus ei kolkuttele. On ollut niin paljon tekemistä ettei o kerennyt oleen ahdistunut. Oli se muutto...paikkojen järjestelyä...Kelan kanssa vääntöä asumistuesta.

Kela vaati jopa mun Äidin kuoleman (2018) perunkirjan...ja mitä ihmeellisempiä papereita. Ongelmia oli myös Pankin kanssa kun sillä oli virheitä mun luotto papereissa...eikä asiaa auttanut yhtään enempää että Verottaja oli virheellisesti pitänyt minun ja tulevan exvaimoni nimiin lapsen?
Kaksi viikkoa takaperin pistin verottajalle kyselyn että minkä ikäinen ja koska syntynyt  lapsi on? Tai kumpaa sukupuolta...ja kun noi byrokraattiset laitokset eivät meinaa saada korjattua virheitään.

Ei ihme että Kafka kehitteli juttuja byrokratian jäykkyydestä.

Viimesin taka isku on et mun koiralle joudutaan tekeen suuhun kolme leikkausta a/1000e. Olen hakenut luottoa leikkauksia varten...ensimmäinen on jo tehty...en usko että nää vastoinkäymiset loppuu tässä elämässä...enkä o varma loppuuko ne seuraavassakaan elämässä.

Kuuntelukirjoja on tullut kuunneltua pakkasilla...nyt menee "Ikipuut"...kirja jota suosittelen!

Hyvää Joulua!

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 10 kuukautta sitten. Syy: Korjaus
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 25.12.2021 klo 12:16

Moi ja hyvää joulua.

Sulla on ollut kyllä paljon tapahtumia elämässä viime aikoina.

Itse en ole nyt äänikirjoja kuunnellut, vaan ihan perinteisiä lukenut.

Minulla tämä elämä nyt ollut jonkinlaista taistelua, lähinnä ahdistusta vastaan. Eli ei mikään ole muuttunut. Ei tämä ahdistus muuten haittaa, paitsi silloin kun se tulee yöllä. Siinäpä sitä sitten pyörii koko yön.

No, kyllä tää tästä. Kaikillahan tämä elämä jonkin asteista taistelua on. Sinullakin näimmä ollut monia taisteluita viime aikoina...

Käyttäjä kirjoittanut 25.12.2021 klo 18:46

Lemmikin eteen tosiaan tekee kaikkensa; välillä enemmän kuin kenenkään muun eteen. Toivon lemmikillesi onnistuneita leikkauksia. Ja sinulle selviämistä laskupinojen kanssa!

Hyvää joulua sinullekin!