Taistelu im:ää vastaan.

Taistelu im:ää vastaan.

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 06.05.2020 klo 20:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 06.05.2020 klo 20:34

Mitkä on hyviä keinoja välttää im-ajatukset, puhumattakaan teoista? Miten selvitä arjessa näitten ajatusten kanssa ja miten välttää joutumasta ojasta allikkoon? Olisi hyvä kuulla kokemuksia, että miten pärjäätte im-ajatuksien kanssa? Ja miten päästä elämässä eteenpäin vaikka välillä on sellaisia? Perustin tämän ryhmän, koska itseäni vaivaa usein kyseiset ajatukset. Ja haluaisin kuulla että miten muilla asiat? Hallitsevatko ne teidän elämää?

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 04.11.2021 klo 18:05

Moi.

Mitä suuntausta terapeuttisi edustaa? Ratkaisukeskeistä, lyhytterapiaa, analyyttistä, vai mitä?
Periaatteessa potilas ohjaa keskustelua...eikä terapeutti...mutta en ole perillä kaikista terapia suuntauksista?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 05.11.2021 klo 10:37

Taitaa olla tuota ratkaisukeskeistä.

Niin sen kyllä pitäisi olla, että minä ohjaan keskustelua. Tuntuu välillä että terapeutti ohjaa keskustelua ihan väärille raiteille...

Joskus olin ryhmäterapiassa myös. Mutta se ei ollut minun mielestäni hirveän hyödyllistä...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 07.11.2021 klo 13:13

On kyllä tuntunut taas viime aikoina siltä että elämä todella on taistelua im:ää vastaan. Koko viime yön sydän jyskytti hirveästi ja hikoilin koko ajan. Elämä on viime aikoina ollut taistelua myös niitä ajatuksia vastaan, jotka yrittävät painaa minut maan rakoon.

Pitäisi saada lääkäri kiinni, jos hän kirjoittaisi mulle Ketipinoria, voisi tarvittaessa aina ottaa. Onko kellään kokemuksia Ketipinorista? Tuleeko paljon haittavaikutuksia?

Voin hyvin samaistua Ismo Alangon biisiin: Kriisistä kriisiin.

Välillä sitä menee aivan sietokyvyn rajoilla. Onneksi vielä kestän. Täytyy vain järjestää jotain ohjelmaa päivään...

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 09.11.2021 klo 16:03

Viiden vuoden kokemus...erikokoisista annoksista...sisään ajoon menee muutama päivä/viikko.

25-50 nukkumiseen...100-150mg vaikuttaa jo masennukseen nukkumisen lisäksi.

Psykoosiin sitä käytetään 500-1000mg/vrk.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 10.11.2021 klo 12:07

Täytyy vielä harkita. Hoitajan mukaan unenlaatu ei ole hirveän hyvää, jos on illalla ottanut ketipinoria...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 10.11.2021 klo 21:24

Taas mennyt päivä im-ajatuksien kanssa. On tämä elämä vaan niin hassua. Ei voi välillä muuta kuin nauraa...

En tiedä mistä nuo im-ajatukset oikein tulee?

Se on niin erikoista kun kaikki on elämässä ihan hyvin ja silti nuo im-ajatukset takoo mieltä...

Jotenkin niin huvittavaa. en tiedä miksi. Vaikka koko im-asiahan on vakava juttu. Mutta huvittaa se että jokaisen asian jälkeen mieli alkaa tarjota im-vaihtoehtoa. Pitäisi varmaan netistä katsoa jostain, että minkä takia mieli ylipäätänsä tarjoaa sellaista vaihtoehtoa... Kai se on sitten masennusta..?

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta sitten. Syy: Korjailu
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 11.11.2021 klo 13:02

Nuo im-ajatukset kyllä olleet päällä jo muutaman päivän.

En tiedä miten ne saisi katki...

Eilen varsinkin mietin koko päivän niitä. Tänään ehkä vähän helpompi olo...

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 01.12.2021 klo 15:02

Moi.

Minkä alan hoitaja kertoo Ketipinorin heikentävän unenlaatua? Luontaishoitaja?

Terveyden hoitoalan Psykiatrit ainakin sanoo Ketipinorin parantavan unen laatua...

Miten koulu menee 89?

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 01.12.2021 klo 17:43

Moi.

Psykiatrinen sairaanhoitaja.

Olen nyt lukenut vain filosofian tenttiin. Avoimen puolella suoritan sen. En varmaankaan jatka enää pitkään kirjasto-alan opintoja.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 02.12.2021 klo 08:45

Hyvää iltaa. Im-ajatukset hallitsevat elämääni. Olen myös jo tästä ilmoittanut lääkärille, mutta ei näytä kiinnostavan. Psykiatrinen hoitaja peruutettiin minulta päivää ennen eikä sijaista suostuttu hankkimaan. Tuolla muualla olen jo kertonut satuttavani itseäni.  Nämä primitiivireaktiot kai toimivat varaventtiilinä im-ajatuksille tai oikeammin im-pyörteelle. Ehkä minun pitäisi mieluummin syödä chiliä tai pureskella raakaa valkosipulia... Sillä onhan valkosipuli ja chili toki oikeasti terveellisiä. Silti jokapäiväisessä surussani ja yksinäisyydessäni ja sivullisuudessani kerta toisensa jälkeen tulen siihen toteamukseen että im... jne...

• Muokattu moderaattoreiden toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten.
Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 02.12.2021 klo 15:38

Moi.

Ei lääkäri voi estää itsemurhaa...juuri millään. Lähinnä itse on oman elämänsä päätöksen tekijä, jos ei pärjää itsemurha ajatuksen kanssa ja haluisi selvitä hengissä...sitten ensiapuun.

Satuttamis vietti on myös syy hakeutua ensiapuun.

Chilillä ja valkosipulilla tuskin tilanne korjaantuu joskin...pienessä mittakaavassa sopivat useaan sapuskaan.🤭

Käyttäjä kirjoittanut 02.12.2021 klo 20:24

minäitse89 kirjoitti:
Täytyy vielä harkita. Hoitajan mukaan unenlaatu ei ole hirveän hyvää, jos on illalla ottanut ketipinoria...

Hiukan toinen kokemus tästä asiasta. Olen nukkunut hyvin.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.12.2021 klo 14:22

Eieiei tiedän sen tunteen kun im-kela jää päälle. On vaan jotenkin sivuutettava se ajatus ryöppy.

On jotenkin vaan otettava ahdistus vastaan.

HerKaramazov, esim. soitto terkkuun auttaa usein. Tai sitten vaan lähtee ulos kävelemään.

Keskustelua, ehkä hoitaja oli sitten väärässä...

Käyttäjä kirjoittanut 03.12.2021 klo 19:20

Ehkä se on yksilöllistä, riippuu vähän mihin vertaa, minkälainen tausta?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.12.2021 klo 20:38

Vielä noista im-ajatuksista, että mulla tulee niitä usein sosiaalisten tilanteiden jälkeen. Kierkegaard joskus kirjoitti, että hänelläkin niitä tuli.

Taikka toisaalta on niitä mulla muutenkin.

Kai ne on sitten joittenkin tiettyjen aivokemikaalien tuottamia ajatuksia. Tai en minä tiedä...

Heidegger kirjoitti aikanaan että elämä on huolta ja ahdistusta. Että se on ihmisen normaali tila... Herää vain kysymys sitten että minkä takia elämä on sellaista?