Taistelu im:ää vastaan.

Taistelu im:ää vastaan.

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 06.05.2020 klo 20:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 06.05.2020 klo 20:34

Mitkä on hyviä keinoja välttää im-ajatukset, puhumattakaan teoista? Miten selvitä arjessa näitten ajatusten kanssa ja miten välttää joutumasta ojasta allikkoon? Olisi hyvä kuulla kokemuksia, että miten pärjäätte im-ajatuksien kanssa? Ja miten päästä elämässä eteenpäin vaikka välillä on sellaisia? Perustin tämän ryhmän, koska itseäni vaivaa usein kyseiset ajatukset. Ja haluaisin kuulla että miten muilla asiat? Hallitsevatko ne teidän elämää?

Käyttäjä kirjoittanut 23.08.2021 klo 10:08

Sikäli kun se näkyy esim. siinä että voi opettaa puhelimen kirjoittamaan puhuen, tunnistamaan äänen, yksilöimään onko puh.oikeissa käsissä tai ei... ehkei ihan turhaa tekoäly.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.08.2021 klo 18:29

Se vaan on vaarana että tekoäly alkaa kapinoimaan ihmistä vastaan. Alkaa oleen se jo niin kehittynyttä.

Vaikea oikein ennustaa mitään.

Tässä on niin monta muuttuvaa tekijää.

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 23.08.2021 klo 20:22

Moi.

Entä ennakoiva tekstiviesti systeemi, googlen navikaattori autossa, autotunes joka korjaa laulajan äänen heitot...myös puristaa taitavan laulajan äänen keskinkertaisuudeksi?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.08.2021 klo 07:18

Ei tästä elämästä tule oikeen mitään. Opiskelu on alkanut, mutta en pysty nukkumaan. Rintakipuja öisin. Aina jokin murhe päällä. En jaksaisi lähteä tänään koululle. En ymmärrä miksen pysty nukkumaan kunnnon yöunia?

Nämä rintakivut vain jatkuvat ja jatkuvat.

Välillä tuntuu siltä että miksi pitäisi edes opiskella? Toki se on mielekästä, mutta juuri se että en pysty nukkumaan, niin mietityttää.

Pitäisi varmaan mennä lääkäriin.

Onko tämä nyt sitten ihan normaalia, että koko ajan jokin kiputila päällä ja kauhea väsymys.

Minulla aina opiskelujen kanssa ollut tämä ongelma kun pitäisi jaksaa tehdä hommia, mutta rupeaa usein tökkimään.

Mutta en tiedä sitten onko sekään elämää, jos en opiskele? Opiskelut tuovat jännitystä elämään ja mielekkyyttä, mutta siinä on sitten se varjo puoli, että jos uupuu täysin. Sitä en ihan käsitä minkä takia minulle aina tulee näitä ongelmia kun aloitan opiskelun...

Tulee juuri se ns. eksistentiaalinen ongelma, että kun pitäisi tehdä jotain tässä elämässä. Saada jotain aikaiseksi. Mutta kun tämä elämä on niin pirun kovaa. Sitten vielä kun rupee aina kelailemaan liikaa kaikenlaista. Kaikenlaisia kauhu skenaarioita. Sitten kun minä vielä niin herkästi sitten alan kelailemaan jos joku on esim. koulussa ollut ilkeä yms. että mitäköhän hänellä oli minua vastaan.

Aina minulla tämä sama ongelma ollut. Liikaa kelailen asioita päässä. Se on rasittavaa. Sen takia varmaan en saa unta kun kelailen noita koulu asioita päässä koko yön.

Sitten kun on tuota lähiopetusta niin paljon ja joudun ajamaan aina aamuisin pitkän matkan.

Toinen päivä vasta ja olen ihan uuvuksissa...

Käyttäjä kirjoittanut 24.08.2021 klo 09:04

'Hold your horses...' - vasta alkumetrit. Sinä kyllä pääset pidemmälle kun ohitat nämä ajatuskarikot. Tsemppiä 👍

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.08.2021 klo 09:40

Joo. Kiitos! Hyvähän se on nähdä niitä ihmisiä päivittäin. Alku tietenkin aina vaikeaa.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.08.2021 klo 13:32

Suosittelen kyllä tuota Homo Deus äänikirjaa. Harvoin olen kuunnellut noin hienoa kirjaa. Löytyy Bookbeatista.

Auttaa ymmärtämään ihmisen biologiaa ja ihmisen mieltä.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.08.2021 klo 15:23

Kauheat paineet kyllä tuosta opiskelusta. Saa nähdä mitä siitä tulee... On niin paha tuo sosiaalisten tilanteiden pelko...

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: Lisää tekstiä
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.08.2021 klo 15:43

Paineen sietokykyä tässä nyt vaan testataan sitten. Pitäisi kehittää sitä. Kun koko ajan ajattelee, että entä jos mokaa jotenkin ryhmässä... Kun on kokemusta siitä. En tiedä miksi ajattelen sitä asiaa niin paljon... Varmaan sitten sen takia kun tuntuu että olen vähän introvertti luonne, vaikka toisaalta pystyn olemaan myös sosiaalinen...

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: Lisää tekstiä
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: korjailu
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: Kirjoitusvirhe
Käyttäjä kirjoittanut 24.08.2021 klo 15:50

Hei kiitos tuosta kirjavinkistä! kokeilen jaksanko lukea/kuulla. Jos kirjastosta saa lainatuksi, helpompi palata jos ajatus lähtee kuunnellessa liuruamaan...

Käyttäjä kirjoittanut 24.08.2021 klo 15:56

Tuosta mokatilanteesta tuli mieleen V.Franklinin ajatus esiintynispelosta ja minkä ratkaisun siihen anto. Siinä se joka pelkäsi toisille esiintyä omalla vuorollaan, psyykkas itseä ja meni näyttämään kuinka hyvin osaa mokata. Nauruksi se meni. Ko.tyyppi oli vapautuneena sanonut mitä oli aikonut sanoa. Oli kohdannut pelkonsa niin että oli jtnkn humoristisesti osannut esittää asiansa. En kyllä muista missä kirjoisraan oli tuo, oisiko ollut Ihmisyyden rajalla?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.08.2021 klo 16:37

Todella mielenkiintoinen kirja kyllä!

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.08.2021 klo 16:45

Okei. Olen jonkin verran lukenut Franklia. Eipä se toisaalta niin hirveää ole jos mokaa, mutta ajatus mokaamisesta on inhottava. Useinhan kaikissa asioissa ajatus tilanteesta on pahempi kuin itse se tilanne.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.08.2021 klo 16:48

Tuosta Homo Deus -kirjasta vielä, että aivan ihmeellinen ajatus siinä siitä että ihmisellä ei oikeasti ole vapaata tahtoa. Kannattaa kyllä kuunnella se. Siinä kirjassa kyllä hirveästi uutta tietoa.

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 24.08.2021 klo 21:01

Moi.

Mä kuuntelen vaihteeksi ylen areenaa...sielläkin on ihan kelpo kuunneltavaa.

Meillä meni tässä avioerossa tilanne niin mutkikkaaksi että keskustellaan varmaan Asianajajien välityksellä lähiviikkoina?

Ja en pidä edellistä hyvänä asiana.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: Korjaus