Itse en ollut kaverini hautajaisissa. Siis sen joka teki itsemurhan.
Itse vähän ihmettelen sitä minkä takia vieläkin Suomessa kirkko on niin isossa roolissa? Eihän papit sen paremmin tiedä mistään kuolemanjälkeisestä elämästä kuin tavallinen kansakaan. Minun puolesta kirkko voitaisiin lakkauttaa. Toki kirkko on vähäosaisten puolella, joten siinä mielessä se on hyvä asia. Mutta juuri se että kaikenlaista ne syöttää ihmisille. Siis pappihan voi satuilla mitä tahansa ja kaikki uskoo sitä.
Siis kun faktahan voi olla että kaikki loppuu kuolemaan. Silloin ei ole enää missään. Tämä elämähän se vaikein asia on. Siis kun yrittää välttää kuoleman. Ja jos kuoleman jälkeen ei ole mitään niin se nostaa elämän arvoa. Tämä elämähän se suurin taistelu on. Kuolleena ihminen ei voi enää taistella.
Ihmiset ovat lohduttaneet itseään tuhansia vuosia erilaisilla Jumala visioilla. Mutta nykyaikana meillä on tähtitiede, biologia ja muut tieteet jotka ovat muuttaneet meidän maailmankuvaa. Ennen luultiin että maailma on litteä ja muuta vastaavaa. Mutta meillä on nykyään kaiken maailman teknologiaa joilla saamme fakta tietoa maailmasta. Ja tiedämme todella paljon tästä maailmankaikkeudesta.
Mutta toisaalta sitten on se ongelma, että miksi on ihmisiä edes olemassa? Se miksi kysymys vaivaa.
Sehän tässä ihmiselämässä on ongelmana myös, että me tiedostamme sen kuoleman uhan. On vain selvittävä minuutista toiseen. Päivästä toiseen. Vuodesta toiseen. Loppu peleissä se on elämän tarkoitus. Selvitä hengissä...