Taistelu im:ää vastaan.

Taistelu im:ää vastaan.

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 06.05.2020 klo 20:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 06.05.2020 klo 20:34

Mitkä on hyviä keinoja välttää im-ajatukset, puhumattakaan teoista? Miten selvitä arjessa näitten ajatusten kanssa ja miten välttää joutumasta ojasta allikkoon? Olisi hyvä kuulla kokemuksia, että miten pärjäätte im-ajatuksien kanssa? Ja miten päästä elämässä eteenpäin vaikka välillä on sellaisia? Perustin tämän ryhmän, koska itseäni vaivaa usein kyseiset ajatukset. Ja haluaisin kuulla että miten muilla asiat? Hallitsevatko ne teidän elämää?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 02.08.2021 klo 17:56

Lainasin kirjastosta Thomas Mannin Taikavuoren. Täytyy kahlata sekin läpi.

Lähinnä olen tässä vain katsellut Jordan Petersonin luentoja ja lukenut romaaneja.

Välillä jutellut dettisovelluksessa joidenkin kanssa.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 3 kuukautta sitten. Syy: kaikki pois
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 3 kuukautta sitten. Syy: korjailu
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 3 kuukautta sitten. Syy: Lisää tekstiä
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.08.2021 klo 09:55

Helvetti kun mua ottaa päähän, kun olen taas ollut ihmisten parissa. Aika usein nimittäin jos jollekin sanoo jotain niin tulee jokin töksäytys takaisin. Ei ole ihme että Suomessa niin paljon yksinäisiä. Kun niin usein ihmiset kohtelevat huonosti toisiaan.

Esim. Usassa on sellainen mentaliteetti että täytyy olla ystävällinen ihmisille, mutta Suomessa usein sellainen meininki että pitää olla mahdollisimman töykeä toisille. Ja on muka jotenkin coolia juoda viinaa... Naurettavaa tämä touhu kyllä välillä.

Käyttäjä kirjoittanut 03.08.2021 klo 13:11

Nyt täytyy kyllä mun tunnustaa, että lipsahtaa iteltänikin ajattelemattomuuttani jotain liian suoraa, jonka joku voi kokea töksäytykseksi. En useinkaan tarkoita sillä pilata toisen päivää, omani vaan on siinä tilanteessa menny pilalle jnkn harmituksen takia. Se on kuin nokinen lumipallo, joka vyöryessään voi sotkea osuman saaneen päivää.

Olen pahoillani,inhimillisyyttä se kai  v a a n   on?-)

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.08.2021 klo 16:46

En tarkoita että täällä tukinetissä töksäytellään. Vaan ns. live-maailmassa.

Usein kohtaa töksäyttelyä live-elämässä.

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 03.08.2021 klo 18:45

Moi.

Se töksäyttely kertoo yleisellä tasolla tän kansan pahoinvoinnista...jota myös kertoo ne litrat alkoholia suhteutettuna ihmisiin.

Ei kukaan töksäyttele toiselle jos on henkisessä tasapainossa itsensä ja ympäröivän maailman kanssa.

Eikä kukaan sisäisesti hyvinvoiva ihminen juo litraa alkoholia päivässä.

Tän kansan alkoholin kulutukseen tuskin voimme vaikuttaa juuri mitenkään...omaan alkoholin käyttöön kylläkin.

Samoin emme voi välttyä tösäytyksiltä...mutta voimme muutaman kerran kymmenestä vaikuttaa omiin töksäytyksiin.

Vein kirjoja Divariin...vastineeksi toin kolme kirjaa takaisin...John Irving; Ystäväni Owen Meany, Wirginia Woolf; MRS. Dolloway, Joseph Conrad; Hopea laiva.

Koitetaan ottaa rennosti...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 04.08.2021 klo 17:26

Joo. Luulen että ehkä ympäri maailmaa myös on töksäyttelyä. Suomessa varmaan vain vähän enemmän kuin monessa muussa massa.

Alkoholia en itse juo enää ikinä. Se on niin petollinen aine...

Olen katsonut nyt päivästä toiseen Jordan Petersonin luentoja. Pirun mielenkiintoisia.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 05.08.2021 klo 12:06

Kaikenlaista sitä elämässä tapahtuu...

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 3 kuukautta sitten. Syy: Osa pois
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 06.08.2021 klo 16:39

Yksi kysymys: Minkälaista on täysillä eläminen?

Haluaisin elää ns. täysille, mutta en ole varma millaista se olisi..?

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 06.08.2021 klo 22:21

Moi.

Älä sano...never ever...sä voit tavata kumppanin jonka kanssa otat punaviiniä/olutta parilasillista...ja se ei jää päälle...siis alkoholi.

Mä oon miettinyt yhden piisin avaus lausetta.

"Ei yksi Jeesus joulua tee - mutta yhden piti ajanlasku aloittaa - useampi Jumala ajanlasku lopettaan."

Ei mitään uutta Länsirintamalta.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 3 kuukautta sitten. Syy: Korjaus
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 07.08.2021 klo 08:09

Olen tehnyt lupauksen itselleni etten juo alkoholia. Parasta olisi löytää sellainen kumppani joka myös on absolutisti.

Nietzsche sanoi että ei kannata ikinä juoda alkoholia ja uskon häntä.

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 07.08.2021 klo 14:38

Moi.

Sitten te ette juo alkoholia...se on selvä juttu.

Saan ton lisähuoneen autotallin yhteyteen valmiiksi ehkä viikon sisään...vetäydyn sinne kuunteleen kirjoja ja musiikkia...soitteleen kitaraa.

Vaimo ei saanut pankista lainaa jolla olisi maksanut mut ulos...sitten myydään tätä taloa, ja mä oleilen pääasiassa lisähuoneessa.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 07.08.2021 klo 18:35

Kuulostaa ihan hyvältä tuo lisähuone juttu. Vai onko se sitä?

Olen lukenut hirveästi viime aikoina.

Yksin on välillä ihan hyvä olla.

Tuo Thomas Mannin Taikavuori -kirja vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Ainut vaan että se on aika paksu. No ei se mitään...

Käyttäjä kirjoittanut 08.08.2021 klo 09:56

Tuo 'välillä' on hyvä sana. ...välillä oli vuori .... välillä tuuli tuuli rajummin kuin aikoihin, välillä laannuttaen sykkeenkin liki normaaliksi ....välillä yksin  ...välillä musiikin kanssa --- lisähuone ois tarpeen täälläkin, mutta jos vois vähentää jotain, vois aueta lisätilaa?mutta huone ois sama ...kavennan petiä

Tsemppiä kaikkien lisähuoneisiin....

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 08.08.2021 klo 12:03

Moi

Välitila kristillisillä ihmisillä Limbus, ja Buddhalaisilla Pardo. Talossa välikatto🤭 tai lisähuone🤫.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 10.08.2021 klo 10:45

Melankolinen fiilis tässä ollut näiden sadepäivien aikana.

Tavallaan kelannut päässä menneisyyttä läpi.

Parempi vaan olisi kun ei liikaa jämähtäisi mihinkään asiaan.

Elämässä tärkeintä on kuitenkin rohkeus.

Rohkeus kohdata pelot ja murtaa esteet.

Luulen ette useille on se pahin ongelma että he jämähtävät kotiin. Mutta kun ihminen on sellainen eläin että hän ei voi olla vain yhdessä paikassa koko ajan. Täytyy välillä vaihtaa maisemaa. On uskallettava vaihtaa maisemaa.

Ihmisen elämähän on vain liikettä. Paikasta A paikkaan B.

Ja selviytymistä. Ihminen on samanlainen muiden eläimien kanssa siltä osin että hänellä on selviytymisvaisto.

Täytyy vain yrittää pysyä liikkeessä. Järjestää ohjelmaa. Oltava rohkea.