HerKaramazov kirjoitti:
Moi.
Dalai Laman kirjassa oli kertomus...Laman munkki ystävä tuli Laman luokse ja pyysi "että tehdään se buddhalainen harjoitus". (Lama ja hänen mukki ystävänsä olivat tuolloin varmaan 40-50-vuotiaita?
Lama sanoin munkille että tuo kyseinen harjoitus on lapsille ta nuorille buddhalaisille tarkoitettu harjoitus.
Munkki meni pois ja teki itse murhan jotta hän syntyisi uudestaan lapseksi jotta saisi tehdä tuota rakastamaansa harjoitusta.
Lama oli todella suruissaan ja koki syyllisyyttä.
Häneltä kysyttiin noin kymmenen vuotta tapauksen jälkeen kuinka usein mukki ystävän itsemurha tulee mieleen.
Lama sanoi "joka päivä"
Jos Dalai Lama ajattelee im. ajatuksia (ei välttämättä itseään koskien) niin miksi me maanmatoset jonka ystavä/kaveri/ystäviä on tehnyt itsemurhan emme ajattelisi...???
Minulle se ajatus siitä kaverin itsemurhasta on jäänyt päälle. Minäkin melkein joka päivä sitä ajattelen.
Siitä on jo noin 6 vuotta aikaa.
En minä esimerkiksi isovanhempieni kuolemaa ajattele joka päivä, sillä he eivät tehneet itsemurhaa.
Jokin tuossa itsemurhassa on sellaista joka pistää miettimään.
Luulen että kaveri joi aika paljon alkoholia päivittäin.
Itsemurha on jotenkin niin kamalan synkkä teko.
Eihän kuolema koskaan ole hienoa, mutta itsemurha on jotain astetta synkempää.
On ihan eri asia ajatella itsemurhaa kuin tehdä itsemurha.
Ihmisillä on hirveästi vaivoja elämän aikana. Kamalia kipuja yms. Mutta silti ei tarvitse tehdä itsemurhaa. Tuntuu että itsemurhassa, tekijä kapinoi koko olemassa oloa vastaan. Se siinä hirvittää eniten.
Kyllä minullakin on paljon vaivoja. Ja muita kärsimyksiä, mutta en minä silti tapa itseäni.
Toki elämä on mitä on. Ei täällä helpolla pääse kukaan. Varsinkin kun ikää tulee koko ajan lisää. On vain oltava ihmisten kanssa tekemisissä. Ei voi täysin erakoitua. Se ei tee psyykkeelle hyvää pitkässä juoksussa.