Poden lievää huonoa omaatuntoa siitä, että "kaappaan" toisen ketjun käsittelemään omia ongelmiani, vaikka minulla on ihan oma ketju tätä varten. Toivottavasti kukaan ei loukkaannut, jos menen itseeni niin sanotusti.
Maa kirjoitti 3.7.2009 9:13
Kuules nyt tew, sulla on pieni ryhdistymisen paikka!
Naisten kanssa jutustelua oppii vain olemalla itse aloitteellinen. Vanha sanonta pitää paikkansa: Ei kukaan tule sua kotoolta hakemaan. Ei pidä odottaa sitä, että joku ottaa kontaktia, pitää itse olla se reippaampi!
Avainsana on pitäisi. Minun pitäisi olla jotain aivan muuta mitä minä olen. Minun pitäisi olla jossain muualla kuin mutustamassa jäädytettyä jogurttia ja purkamassa paskaa oloani. Minä tiedän aivan hyvin mitä seurustelusuhteeseen tarvitaan ja minä en omaa niistä aineksista yhtäkään. Noh, ehkä sen huumorintajun, mutta sekään ei kyllä kaikkiin iske. Minä en kertakaikkisesti kykene ottamaan kontaktia toiseen oma-aloitteisesti. Oli sitten kyseessä kaverisuhteet tai sitten se mahdollinen naissuhde, niin aina joku muu on ottanut minuun yhteyttä tavalla tai toisella. En minä osaa sanoa mitään järkevää oma-aloitteisesti tai paljasta tätä turpaani, ellei ole äärimäinen pakko. Huono itsetunto yhdistettynä sosiaalisten tilanteiden pelkoon tekee ihmeitä. Jopa näinä elektronisen ajan sosiaalisilla verkostoitumisvälineillä ei ole ollut apua siihen - en minä kertaikaikkisesti kehtaa tehdä profiilia itsestäni ja näyttää kaikille miten perkeleen ruma ja muutenkin saamaton olento siinä nyt yrittää jotain hymyntapaista kansalle tarjota. Ajatuskin siitä tuntuu ahdistavalta, eikä minusta saa jotain Facebookin käyttäjää, vaikka kuinka kansa vaatisi minua sinne "verkostoitumaan."
Arvioit omaa ulkomuotoasi aika ankaraan sävyyn. Ylipainolle ja siistimättömälle olemukselle on kuitenkin tehtävissä jotain. Terveet elämäntavat ja hygieniastaan huolehtiminen on kaiken A ja O. Niillä saa jo erittäin paljon aikaan! Töitäkin voi yrittää saada ja pölyinen luukku siivota.
Toki, tässä yritänkin hieman elintapojani muuttaa, mutta se nyt vie aikaa. Kuitenkin minä olen perusluonteeltani laiska ja vähän saamatonkin. Kun se vielä yhdistetään avuttomuuteen ja yksinäisyydestä johtuvaan masennukseeni, niin sitä on varsin vaikea lähteä valloittamaan maailmaa. Minulle tuottaa jo ahdistusta (tosin hieman eri syistä) ottaa imuri esiin tai ylipäätänsä pistää nokkaa tuonne ulos. Töitä en lähde enää hakemaan, koska luultavasti en pystyisi hillitsemään itseäni ja näyttämään sen parhaan puolen allekirjoittaneesta. Omasta ketjustani tuolta nuorten puolelta saat toki hieman lisävalaistusta ongelmiini, joten en nyt enää jatka siitä, että mitä minun pitäisi jaksaa ja mitä ei.
Keskustelua ei varmaan kannata aloittaa sillä miten ikävää oma elämä on ja kaikki on turhaa. Sellainen ei johda mihinkään. Muutenkin kannattaa välillä miettiä positiivisemmin, eikä olla ikuinen pessimisti. Elämässä täytyy ottaa "riskejä", muuten ei voi valittaa. Yrittänyttä ei laiteta jne.
Ei toki, mutta minun tapauksessani kaikki muu kuin täysin suora rehellisyys omasta tilanteestani johtaa teeskentelyyn, joka taas johtaa koko ihmissuhteen pois raiteiltaan jonnekin valheiden ja väärien totuuksien maailmaan. Olen tästä puhunut jo omassa ketjussani, joten en tässä lähde toistamaan syitä ja seuraamuksia.
Minä olen pessimisti, minä omaan myös hyvin mustan ja erikoisen huumorintajun. En minä kertakaikkisesti osaa olla positiivinen. Liian paljon petettyjä lupauksia ja sanoja jotka eivät merkinneet mitään muuta kuin sitä tyhjyyttä. En minä osaa olla sillä tavalla positiivinen. Mitä riskeihin tulee, niin pelkään sen verta paljon riskejä ja ylipäätänsä tätä "elämistä," että en uskalla tehdä mitään repäisevää tai maata mullistavaa. Toisekseen en edes haluaisi olla rohkea, koska siitä hyvin pimeä puoleni voisi saada kimmokkeen ryhtyä vähän toisenlaiseen läheisyyden tavoitteluun. Kuitenkin pointti on se, että jos sanakirjassa olisi kuva pelkurista, niin luultavasti minä olisin siinä kuvassa.
Ei suomalaiselta mieheltä kuule kovin paljon vaadita. Paljon näkee pariskuntia, joissa on hyvännäköinen nainen ja ruma/normaali/iäkkäämpi mies. Naisia on määrällisesti enemmän kuin miehiä ja se antaa miehille ns. etulyöntiaseman tässä asiassa.
Minä yritän aivan oikeasti hillitä itseni sanomasta sen mitä minä todella haluaisin ajatella tästä sinun analyysistäsi. Kuitenkin totean vain kylmästi, että naisella on aina vapaus valita, miehellä sitä vapautta ei katsos anneta. Tai annetaan, mutta silloin joutuu aina tavalla tai toisella naisen arvioitavaksi. Kas, tässä yhteiskunnassa oletetaan, että mies tekee aloitteen, jolloin kilpa-asetelma on aina lähes poikkeuksetta miehellä. Oletan, että olet nainen, joten sanon sinulle tämän mahdollisimman nätisti - minä en tee olettamuksia siitä mitä naiselta vaaditaan tai ollaan vaatimatta. Älä sinä myöskään oleta, että minulta miehenä ei muka vaadittaisi tiettyjä ominaisuuksia.
Jos pitää itseään luuserina, varmasti muutkin alkavat pian pitää. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Itsesäälissä rypevä, elämäänsä katkeroitunut ihminen on aina luotaantyöntävä, oli sitten minkä näköinen tahansa.
Niin, loppupeleissä se on minun vikani. Se onkin viisas mies, joka osaisi sanoa miten tämän syklin saa katkeamaan. Tosin minä olen jo vuoden ollut melkein yksin, joten ei minulla ole niitä ihmisiä sanomassa minun tilastani mitään. En tiedä onko se siunaus vai kirous, mutta se on minun elämäni. Sen takia minä olen taistelemassa maailmaa vastaan. Minä vastaan muut, se on ollut elämäni taistelu jo pitkään. Pahimmillaan minä hukun tähän miekkaani ja kuolen yksinäisenä ja katkerana. Tai käyn viimeiseen epätoivoiseen amok-juoksuun muita vastaan. En minä tiedä, ehkä minä olen tietyssä mielessä oman hulluuteni vanki. Nimittäin järkevä minä en ole ollut pitkiin aikoihin...