Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.07.2014 klo 16:28

Hei, Arka.

Jos elämänhaluni nostaa päätään, niin miten minä sen kanssa oikein tulen toimeen?! Niin pitkään ollut pimeää. En suostu uskomaan, että tämä tästä vielä paranisi...!!!

En minä osaa elää.

Käyttäjä arka kirjoittanut 31.07.2014 klo 04:50

Hei Jardin Prive!
Tulin näin yöllä kattoon oletko kirjoittanut kun heräsin neljältä enkä oikein tahdo saada unta. Onneksi sain sentään neljään asti nukuttua. Tupakat on vähissä, vielä on vähän rahaa että saa haettua aamulla lisää, perjantaina tulee vasta rahaa tilille. Poltatko sinä muuten tupakkaa? Miten sinulla on mennyt?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.07.2014 klo 11:34

Hei, Arka.

Siitä tupakasta... En ole polttanut kertaakaan. Mun vanhempani polttivat, (isä jo kuollut, äiti polttaa edellen). En ole halunnut sitä...

Olet ollut aikaisin hereillä. Saitko nukuttua sen jälkeen lainkaan? Mä nukun yöt ihan ok. Mutta on mulla siihen kovat lääkkeetkin. Tänään oli vaikea jaksaa herätä. Nousinkin vasta lähempänä yhtätoista.

Olen jotenkin ahdistunut ja turhautunut koko ajan. Mulla on lähiaikoina vaihdettu lääkitystä. Pitää käydä netistä katsomassa voiko tuo uusi lääke aiheuttaa ahdistusta.

Haluaisin tehdä käsitöitä, mutta siihen eivät voimani ja kiinnostukseni nyt riitä. Harmittaa.

Mutta toivottaavsti sinä voit paremmin...

Käyttäjä arka kirjoittanut 31.07.2014 klo 16:48

Hei Jardin Prisve!
Minua ahdistaa kovasti. Viime yönä heräsin neljältä enkä saanut unta enää, kävinkin täällä tukinetissä katsomassa oletko kirjoittanut. Hyvä että saat nukuttua öisin, millaiset lääkkeet sinulla siihen on? Minulla on marjapiirakka uunissa paistumassa. Mitä sinä teet kun ahdistaa, puuhailetko jotain vai makaatko sängyssä. Ikävä ettet jaksa tehdä käsitöitä, onko sinulla paljon kesken se peito jota teet. Minunkin tekisi mieli virkata jotakin kun tuo villasukankutominen ei näin kesällä innosta. Langat ovat vain nin kalliiitai. Oletko yksin paljon vai onko sinulla perhe ympärillä? Olen tainnut kysyä tätä ennenkin, anteeksi kun muisti pätkii. Minu.lla on mies ja 16-vuotias tytär sekä kaksi aikuista poikaa jotka asuvat jo omillaan. Oletko sinä muuten sairauslomalla? Minä olen määräaikaisella eläkkeellä, minulle tosin tehtiin kiognitiivisia testejä joiden mukaan minun ei tarvitse jäädäeläkkeelle. Minä odotan kovasti sitä aikaa kun saan uuden oxamin-reseptin. Kysyn lääkäriltä saanko ottaa kahdesti viikossa. Kirjoita heti kun jaksat, käyn usein katsomassa oletko kirjoittanut. Hyvä muuten ettet polta tupakkaa, minulla se on vaan lisääntynyt nyt kun olen kotona. Töitä olen hakenut mutta ei ole ollut sopivaa paikkaa. No ehkä sellainen vielä löytyy.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.08.2014 klo 09:47

Hei, Arka.

Vastailen nyt enimmäkseen kysymyksiisi...

Mulla oli unen kanssa isoja ongelmia. Nukahdin kyllä, mutta heräilin tunnin, parin välein. Ja kun olin väsynyt, nukuin pitkään. (Pitkään nukkumista on vieläkin toisinaan.) Mulla ei auttanut edes sairaalassa käytettävä unilääke. Mutta eräs neurolepti sai mut nukkumaan. En välitä yhtään, että se on psykooosilääke. Niitä mulla menee muutenkin, ilman psykoosia. Kunhan saan nukuttua!

Kun mua ahdistaa, yritän tehdä jotain johon voisin keskittyä. Nyt oon ollut aika laillla ahdistunut. Lääkeitä mulla menee. Pariakin merkkiä.

Rakastan tehdä käsitöitä. Mulla on usein useampi kesken. Mutta niitä peiton tilkkuja on vielä tosipaljon jäljellä. Ja se tosi paljon voi olla 40 kappaletta vielä pääteltävänä.

- Laskin jäljellä olevat päättelyä odottavat palat. Niitä on 87 kappaletta. Ehkä ensi kesäksi pääteltyjä. 😉

Perheestäni en halua kertoa muuta kuin, että asun enimmäkseen yksin.

Olen päässyt eläkkeelle. Se on tosi iso helpotus. Aiemmin, kun odotti päätöksiä kuntoutustuesta tai piti laittaa uusi hakemus vetämään, oli aina rankkaa. Toivottavasti sinun tilanteesi selviää. Toivoisin sinulle pysyvää eläkettä tai sitten työtä, johon pystyt ja joka on sinulle hyväksi.

Käyttäjä arka kirjoittanut 01.08.2014 klo 18:04

Hei Jardin Prive!
Kiitosvastauksistasi, sain tutustua sinuun paremmin. Minäkin yritän puuhailla jotain kun ahdistaa mutta tekemistä ei tahdo oikein riitää pitkälle,minä tiskaan ja käyn suihkussa. Illalla laitan ruuan. Mukava kuulla että olet päässyt eläkkeelle ja olet itse tyytyväinen siihen. Minä en tiedä tahdonko töitä vai eläkkeen. Kaipa tuokin aikanaan selviää jos jaksaa elää. Odotan syksyä kun uimahalli aukeaa, aion aloittaa uimisen. Painoakin voisi pudottaa 25 kiloa. Oletko sinä ylipainoinen? HArrastatko mitään liikuntaa? Joskus toivon että minulla olisi koira jonka kanssa voisi käydä lenkeillä. Minulla ei ole mitään lemmikkieläimiä. Tyttärellä oli aikanaan gerbiili. Se oli tosi söpö. Nyt taidan jatkaa ruuanlaittoa, kirjoittele taas.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.08.2014 klo 18:35

Hei. Jokapäiväinen ahdistukseni on saapunut. En saa tätä nyt loppumaan. Ei lääkeet, ei tekeminen, ei mikäään auta. Ja kävelemäänhän minä en lähde!

Ei hyvä! ☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.08.2014 klo 20:15

Mua ahdistaa nyt ihan hirveästi. Lähtisin sairaalaan, ellei kello olisi jo niin paljon... Auts...

Käyttäjä arka kirjoittanut 02.08.2014 klo 14:33

Hei Jardin Prive!
Rukoilin puolestasi äsken ja rukoilen vielä uudestaan tänään. Yritetäänkö yhdessä taistella näitä ahdistuksia vastaan. Minäkin olen aika ahdistunut, heräsin yöllä neljältä enkä saanut nukuttua kuin ehkä puolentoista tunnin päästä. Mieskin heräsi ja komensi takaisin sänkyyn. Aamulla herätessä ahdisti kun ei ole mitään tekemistä, Mies ehdotti kirjastoon menoa mutta en lähtenyt kun bussit kulkee niin harvoin että olisi pitänyt tunti jaksaa olla siellä kirjastossa. Olemme katsoneet tallennuksia televisiosta ja niinon päästy iltapäivään. Illansuussa pitäisi laittaa lihamureketta ja pottuja perheelle. Olisin hakenut postit mutta muistin että on lauantai eikä posti kulje. Laita pian viestiä tulemaan että tiedän kuinka voit!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.08.2014 klo 15:28

Hei, Arka.

Kello on yli kolmen, ja mulla on alkamassa päivittäinen ahdistus. Ehkä otan lääkkeen ennen kuin olo on ihan mahdoton.

Rakastan käsitöitä. Mietin saanko tehtyä jotain nyt. Yritän.

Mulla oli se lääkemuuutos tässä kesällä. Nyt tuntuu - voi olla että tuntuu - siltä, että itsetuhoisuuteni olisi vähentynyt. Toisaalta kaipaan sitä. Se on ollut osa mua niin pitkään.

Häpeä on nyt tunne, jota tunnen. En tunnnista, mihin kaikkeen se liittyy, mutta nyt sillä on valta minuun.

Kiitos, Arka, kun olet rukoillut mun puolesta.

Käyttäjä arka kirjoittanut 03.08.2014 klo 04:51

Hei Jardin Prive!
Toivottavasti jaksat tehdä käsitöitä niin se voisi rentouttaa sinua. Kyllä tämä ahdistuksen kanssa taistelu on raskasta, Minä aloin näin yöllä katsomaan oletko kirjoittanut kun heräsin neljältä enkä ole saanut uudelleen unen päästä kiinni. Kahvitkin keitin. Harrastatko sinä mitään liikuntaa? Ajattelin että sitähän sanotaan että se voisi rentouttaa ja minä olen miettinyt että jos alkaisi käymään uimassa kun minulla on nyt uimakorttikin. Ei se oikein huvita mutta niin kuitenkin olen ajatellut. Saisi mieskin olla sen aikaa yksin kun minä pelkään että hän kaipaisi välillä yksinoloa ja tällä hetkellä sitä ei ole. Maanantaina pitää mennä muutenasioille mutta jostiistaina sittn menisi uimaan. Uimahallissa on kylmävesiallaskin jota voisi kokeilla, Se olisi vähän kuin avantouintia. Onko sinulla ahdistusta joka päivä? Minulla on ja koko päivänse tahtoo olla päällä. Pirkko Jalovaara on rukoillut puolestani paljon. Ehkä se on pitänyt minut hengissä ja sitten mieheni rakkaus ja tyttären. Jalovaaran yhteyshenkilö lähetti minulle kirjeen kossa luvattiin että saan rukousystävä-lehden ilmaiseksi jouluun saakka. Ja hän sanoi että Pirkko rukoilee puolestasi.Olen tämän netin kautta niitä rukouspyyntöjä lähettänyt ja kahdesti olen kirjoittanut hänelle. Olen lueskellut Henri Wislöfin hartauskirjaa lupausten tähtitaivas. Voin lukea vain pienissä pätkissä kun ahdistaa. Makaan aina välillä ja käyn juomassa mehua. Olipa mukava kun olit jaksanut kirjoittaa tänne niin pia.Kirjoita lisää niin saan tutustua sinuun paremmin!

Käyttäjä arka kirjoittanut 03.08.2014 klo 05:06

Hei Jardin prive!
Unohdin edellisessä kirjoituksessani sanoa että minäkin kärsin paljon häpeästä. Häpeän kun en ole töissä ja häpeän ulkonäköäni ja kaipa häpeän menneisyyttäni ja epäonnistumisiani. Häpeä on rakas tunne. Pysyttelen kotona enkä ole pitänyt yhteyttä ystäviinikään juuri häpeän takia. Minin sinun häpeäsi liityy? Mitenhän siitäpääsisi eroon, taitaa olla pitkä prosessi. Käytkö sinä missään terapiassa? Minä en käy. Onneksi tuo mies on olemassa, hän antaa haleja ja suukkoja joka päivä, Sanoo usin että rakastaa. Minulla on niin huono itsetunto etten ymmärrä mitä hän minusa rakastaa mutta olen sanonut itselleni että hän tuntuu rakastavan minua tällaisena kuin olen. Nyt taidan mennä tupakalle ja yritän sitten nukkua vähän. Toivottavasti sinä olet saanut nukuttua hyvin.

Käyttäjä arka kirjoittanut 03.08.2014 klo 13:37

Hei Jardin Prive!
Sehän on hyvä juttu kun itsetuhoisuutesi on vähentynyt. Saanko kysyä mikä uusi lääkkeesi on. Minulla on lääkityksenä venlaflaxiini, mirtatsapiini ja risperdal. Minäkin haluaisin jotain lääkemuutoksia, jotain ainakin nukkumiseen ja sitten Oxaminin lisäys niin että saisin ottaa 30mg kahdesti viikossa. Tänään olen katsonut komisario Morsen tallennuksesta, tiskannut pienen tiskin ja käynyt suihkussa. Tytär katsoo nyt tallennuksesta Vampyyripäiväkirjoja ja mies tekee sudokua. ruuaksi pitää tänään laittaa broileri-parsakaalivuokaa. Se on aika suuritöinen ruokalaji. No hyvä että on jotain tekemistä. IM-ajatuksia on paljon. Voi kun jaksaisin elää.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.08.2014 klo 18:40

Hei, Arka.

Olin iltapäivän ystävän perheen seurassa. Heti kotiin tultua alkoi ahdistaa. Nyt on taas tosi hankala olla. Otin jo rauhoittavaa. Ja odotan olon helpottumista.

On olo, että haluaisin kuolla.☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.08.2014 klo 11:00

Hei Jardin Prive!
Minuakin ahdistaa ja haluaisin kuolla. Saanko kysyä mitä rauhoittavaa olet saanut? Kumpa minunkin annota nostettaisiin 30mg kahdesti viikossa. Nyt oli vain 15mg yhdesti viikossa ja käytin kaikkiheti joten minun pitää odottaa useampi viikko ennenkuin saan uusia. nytkin oltn yrittänyt katsoa televiviota mutta olosta tuli niin paha että tulin tänne. Kirjoittelehan tänne lisää, usei tosiaan käyn katsomassa oletko kirjoittanut.