Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.01.2020 klo 18:17

Täällä toinen rautakuurilainen. Mitä rautaa pystyt syömään? Mulla on jotain neorautaa nyt, mut tuntuu ettei se tee mitään. Mulla hb ihan hyvä, mut ferritiini marraskuus 17 ja vissiin laskenu siitä. Syytä eivät halua selvittää, syyttävät runsaita menkkoja, jotka kiistän. Ehkä ruuasta voi johtuu, mut en tiä mistä rautaa saa kun pinaatist, nokkosest ja maksast.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.01.2020 klo 20:41

Mulla on muistaakseni käytössä Ferrodan 100 mg. Kokeilen nyt sillä, jos ei tulisi pahempia vatsavaivoja. Käytän rautaa vähintään kolme kuukautta. Mulla raudan puutteen syynä on todennäköisimmin ruokavalio.

Rautaa saa lihasta, kokojyväviljasta, soijasta... laitan tuohon linkin jonka läysin:

http://puolikiloa.fi/mista-vegaani-saa-rautaa/

Mulla hemoglobiini on alle raja-arvojen ja ferritiini ihan alarajoilla...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.01.2020 klo 23:45

Jos ensi viikon ohjelma tuntuu liian rankalta, onko menoista sellainen joka olisi mahdollista perua? Jos kyse on hoitoon liittyvistä tapaamisista, perumisia ei toki kannata tehdä yksipuolisesti omalla päätöksellä, mutta ehkä on mahdollista ottaa jotain reittiä yhteyttä ja kertoa omista tuntemuksista - että pelkää että täysi ohjelma kuormittaa jaksamista liikaa, ja kysyy olisiko jotain menoista mahdollista siirtää seuraavaan vapaaseen aikaan tai jollekin sinulle väljemmälle viikolle.

Joka tapauksessa, toivon sinulle levollista alkavaa viikkoa!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.01.2020 klo 08:56

Hei, Soroppi! Näin jo toimin... 😉 Olin yhteydessä kuntoutukseen, ja sovin meneväni sinne vasta työväenopiston kurssin kertojen loputtua. Eli viikosta on nyt yksi käynti poissa. Tuntuu helpottavalta.

Nyt odottelen muita yhteydenottoja tämän viikon ohjelmiin liittyen. Olen jo sen verran flunssassa, ettei ole ehkä järkevää lähteä sairastuttamaan muita.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.01.2020 klo 16:01

Luin sen linkin. Aika paljon niissä oli sitä mitä mä syönki. Soijaa käytän melkein joka päivä mm.

Ei kipeenä kannata mihinkään mennä. Ja jos on mt juttuja vielä, ni äkkiä se flunssaisuus iskee itsetuhoisuuden päälle. En tiä ymmärsikö tosta ees kukaan.

Mä yritän pitkittää sänkyyn menoa. Olisin niin valmis jo, mut ei oikee kehtas klo 16 mennä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.01.2020 klo 18:03

Pidän taukoa loppuviikkkoon asti. Käyn huomenna kaupassa ja postissa miehen kanssa. Haluan syödä tacoja ja pitzaa. Huomenna sitten.

En ole nähnyt miestä kahteen päivään. No, mutta huomenna sitten...

Nyt on yskän ja nenän niistämisen vuoro.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 10 kuukautta sitten. Syy: Korjaus
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.01.2020 klo 10:21

Hei, Saloka! Mä en käytä soijaa juurikaan. Ajattelin, että voisin sitä nyt tänään ostaa.

Pidän muutaman vapaapäivän. Vielä huomisen. En oikein tiedä, miltä musta tuntuu. Itsetuhoisuus ei ole kovin kaukana. Heräsin ja nousin puoli viiden aikoihin. Nukuin sen jälkeen vielä aamusta tunnin. Tämän hetken olosta en tiedä. Sain siivottua keittiön työtasot. Haluaisin jatkaa. Väsyttää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.01.2020 klo 14:21

Mulla on vaikea hetki nyt. Sain kämpän siivottuu ja ruuan uuniin. Nyt hiipii lopettamisen tahto. Taisin vetää itteni ihan piippuun, liiankin. Sit ku noi raudat mitä syön on turhia. Maha oireilee ruuasta. Tuntuu et kaikki vastoinkäymiset tuntuu liian suurilta nyt ja haluisin vetää "ranteet auki" tyyliin.

Ootan ruuan valmustimista 14.45 ja sen jälkeen vois. Mennä sohvalle lepämään. Jos sit sais ajatukset hiukan rauhottuu...

Käyttäjä kirjoittanut 14.01.2020 klo 20:55

Hei JP. Oletko jo miettinyt minkä tähden olet noin väsynyt aina? Johtuisiko se lääkkeistä? 😀🙏🕴🏃

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.01.2020 klo 23:53

Hei, Pikemiten. Väsymystä on kai ainakin fyysistä ja psyykkistä. Fyysistä aiheuttaa mulla nyt kai anemia ja kyllä lääkkeistäkin jotkut väsyttää. En tiedä, onko tämä tämän viikkoinen väsymys sitten mitä. Nyt kaipaan ainakin jo nukkumaan, kun kellokin lähestyy jo puoltayötä. Ja sitten tämä flunssa... Joskus mulla tulee olo, etten jaksaisi enää mitään. Ja nytkin, ennen kuin tämä flunssa tuli päälle, toivoin tautia, ettei tarvitsisi mennä minnekään. On tässä silti tarvinnut liikkua ja käydä asioilla.  Mutta ei luultavasti huomenna... Tai sitten... en jaksaisi!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.01.2020 klo 13:29

Koitahan levätä jossain vaiheessa. ❤

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.01.2020 klo 14:21

Jardin Prive kirjoitti:
Hei, Soroppi! Näin jo toimin... 😉 Olin yhteydessä kuntoutukseen, ja sovin meneväni sinne vasta työväenopiston kurssin kertojen loputtua. Eli viikosta on nyt yksi käynti poissa. Tuntuu helpottavalta.

Fiksu tyyppi! 😏

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2020 klo 18:48

Minulla on vaivana unettomuus, en nukkunut viime yönä laisinkaan, ja tänään olen valvonut. Mietin miten houkuttelevalta tuntuu nukahtaminen, olen väsynyt, mutta en usko että saan nukuttua tänä yönä. Tämä johtuu lääkityksestäni, haittavaikutuksia. 😁😂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.01.2020 klo 19:55

Soroppi, minä vai tuo kuntoutuksen ihminen? 😄 Toivottavasti molemmat!

Käytiin miehen kanssa lyhyesti asioilla tänäänkin. Ja huomenna. En millään jaksaisi! Ja nyt olen sairastuttanut miehenkin! 🙁 Olen ollut tänään tosi väsynyt. Nukkunut jo parit päikkärit. Nukkumaan menen yhdeksän aikoihin. Jos nyt jaksan sinne asti valvoa?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.01.2020 klo 15:27

Voi, Pikemiten! Sun täytyy olla todella väsynyt! Mulla oli vaikea yö. Heräilin kahden tunnin välein, vaikka olin aamun/päivän/illan tosi väsynyt.

Mietin tekisinkö tänään ruokaa vai sämpylöitä. Ostin eilen sämpylöitä varten pähkinöitä, mutta jos viivytän sämpylöiden tekemistä pitempään, syön kaikki pähkinät!

Mulla oli tänään hoitajan tapaaminen. Jossain vaiheessa totesin, etten halua edes toipua, voida paremmin. Siitä seurasi se, minkä koen peloteluna: en saa hoitoa, jos tavoitetta parempaan ei ole...

Ja siitä... seuraa se, että koen itseni...

hylätyksi.

Hoitaja laittoi esimerkiksi lapsen ja teinin. Lapsi ei osaa kuvitellakaan elävänsä ilman vanhempia. Se pelottaa. Ja teini, tuntee pärjäävänsä ja haluaa elää ilman vanhempiaan. Minä taidan olla ensisijaisesti lapsi enkä oikein halua kasvaa isoksi.