Käsitöitä tein varmaan jonkin pari tuntia. Se on nyt ohi. Jatkaminen on hankalaa. Muuta en tunnu saavan aikaiseksi. En pessyt pyykkiä, en ole laittanut ruokaa, enkä jatkanut omien sukkieni neulomista. Mua ahdistaa. Tekisi mieli ottaa Truksalia tai jotain. Se yliannostus, mistä olen kirjoittanut tänne, houkuttaa. Mietin jälleen niitä yliannostuksia, joita olen vuosien varrella ottanut. Mutta en nyt sitä tee... Haluaisin kirjoittaa: "valitettavasti".
Muistan yhden kerran, kun olin ollut osastolla, ja mut laitettiin kai kotilomalle vai lähdinkö omasta aloitteesta - en muista -, olin päättänyt juoda kotona viskiä. Join, mutten sitten kuitenkaan uskaltanut jäädä kotiin. Palasin osastolle. Mut puhallutettiin, ja laitettiin odottamaan huoneeseen jatkoa. Toisen puhallutuksen jälkeen, jos tulos ei olisi ollut riittävästi laskenut, en olisi saanut kaikkia iltalääkkeitäni. Sain olla kaikesta huolimatta osastolla tuolloinkin. Musta pidettiin silloin huolta. Niin sen koen.
Olen ollut ihan hullu.
Kerran, kun mun seuranta oli ohi ja osaston ovi avattiin, lähdin heti pois, juoksin oikein. Olisin tarvinnut silloin edelleen sitä, että mut olisi pidetty tiukemmin otteessa, että ovi olisi pidetty edelleen lukittuna. Tein silloinkin jotain typerää, en muista. Tuo osasto oli oikeasti avo-osasto, mutta mun takiani ovea oli pidetty lukossa. Ja heti kun seurantani loppui ja ovi aukeni, minä toimin. Mun oli osoitettava, etten ollut siinä kunnossa kuin mun oletettiin olevan. Olihan se muille osaston potilaille hankalaa, kun aina piti pyytää hoitajia avaamaan ovi, olipa sitten menossa tai tulossa. En vain keksinyt, miten muuten olisin saanut ilmaistua avuntarpeeni.
Nyt osastot täällä, missä nykyisin asun, ovat suljettuja. Tosin mua eitietenkään mikään estäisi lähtemästä sieltä, kun en olisi tarkkailussa tai muuta...
Kaipaisin vahvempaa kiinni pitämistä nytkin... Miksi mun annetaan toimia näin? Miksi mun annetaan miettiä ja hautoa itsemurhaa? Niitä keinoja kun on. Tuntuu, ettei musta välitetä. Vaikka mun varmaan pitäisi tehdä edes aloite siitä, että tarvitsisin nyt apua. Soittaa edes päivystykseen.
Tarvitsisin ehkä osastohoitoa. Mutta, kun ei ole aikaa. Eikä rahaa maksaa se. En uskalla näyttää tarvettani. Jos jäisinkin ilman, ja sitten se tuntuisi vielä kauheammalta...