Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.03.2019 klo 09:33

Hei, Saloka! 😍 Viesti katosi... Sekoitan sinut ystävääni. Teidän tilanteissanne on niin paljon samaa. Kun puhuin hänen kanssaan eilen puhelimessa, mun oli tietoisesti ajateltava, ettei hän ole sinä...!

Menen tänään uuteen ryhmään. Jännittää.

Puhuin eilen Kriisipuhelimen päivystäjän kanssa. Se oli hyvä puhelu. Minua kuunneltiin...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.03.2019 klo 19:55

... Tuntuu, etten pärjää...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.03.2019 klo 07:53

Huomenta. Nukuin yön ihan hyvin. Menin aikaisin nukkumaan. Heräilin kyllä jonkin verran, mutta nyt olo on kuitenkin hyvä.

Pyykkituvalla pitäisi lähteä käymään. Olisi varattava vuoro ja kanneltava pyykkejä kahteen suuntaan. Tuntuu, etten jaksaisi, mutta olen siirtänyt pyykkäystä jo useamman päivän, joten pakko kai tässä on saada jotain aikaiseksi! Sen verran jo tein, että otin lakanat pois sängystä. Menen kahdeksan jälkeen alas ja laitan koneet pyörimään, jos joku ei ole ehtinyht tekemään sitä mua ennen...

Käyttäjä kirjoittanut 20.03.2019 klo 17:18

Hei JP.
Kuinka olet kotiutunut sinne? Oletko jo tutustunut naapureihin? Minulla on kivat naapurit, vaikka ne vaihtuvat vinhaa vauhtia. Tässä talossa jossa asun on vain enemmistö kaksioita ja jos haluaa pienempään tai isompaan muuttaa muualle. Siitä tulikin mieleeni että meillä on pesulassa varausjärjestelmä. Entä teillä? Miten teillä on saunominen järjestetty?🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.03.2019 klo 18:11

jaanas kirjoitti 20.3.2019 17:18

Hei JP.
Kuinka olet kotiutunut sinne? Oletko jo tutustunut naapureihin? Minulla on kivat naapurit, vaikka ne vaihtuvat vinhaa vauhtia. Tässä talossa jossa asun on vain enemmistö kaksioita ja jos haluaa pienempään tai isompaan muuttaa muualle. Siitä tulikin mieleeni että meillä on pesulassa varausjärjestelmä. Entä teillä? Miten teillä on saunominen järjestetty?🙂👍

Hei, Jaanas! 😍 Olen kotiutunut aika hyvin, kiitos kysymästä! 🙂 Olen tavannut näiden kuukausien aikana, mitä olen tässä rapussa asunut, lähes kaikkki asukkaat, mutta tämä on hiljainen talo. Ihan konkreettisesti, ei täällä kuulu juuri mitään muista asunnoista ja ihmiset liikkuvat rapussa ja ulkona vain vähän...

Tässä taloyhtiössä pyykkitupa varataan laittamalla kalenteriin varattu aika. Yleensä vuorot täyttyvät vasta samana päivänä. Minä pesin tänään monta koneellista. Ja nyt mietin, jaksaisinko taittaa ja laittaa pyykit kaappiin.

Saunavuoro varataan isännöinnistä. Mulla ei ole saunavuoroa. En osaisi käydä siellä, mutta saunon miehen luona, kun hänellä on oma sauna.

Olen nyt istunut koneella reilun tunnin. 🙄 Olen vain lukenut uutisia. Mun on saatava tehtyä jotain ihan järkevääkin. Olen kiukkuinen ja vihainen itselleni.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.03.2019 klo 16:32

Kävin kaupassa hakemassa käsityölehden. En ottanut sitä kuitenkaan, kun ohjeet eivät näyttäneet yhtä kivoilta kuin siinä lehdessä, jonka selasin läpi joku päivä alku viikosta. En sitten tiedä, oliko tämä kaupan versio vielä vanha numero. Tuntui oudolta! 😐

En tiedä, miltä musta tuntuu. Pelottaa. Itkettää. Tuntuu pahalta ja ahdistavalta. Tekee mieli vahingoittaa itseä.

Tämä päivä on ollut aurinkoinen. Ja valoisaa on vieläkin; luultavasti pari tuntia eteenpäinkin. Silti mua alkaa jo pelottaa verhottomat ikkunat. En haluaisi vetää tähän aikaan verhoja eteen.

Paleltaakin...

Käyttäjä kirjoittanut 21.03.2019 klo 16:52

Hei JP.
Asutko lähellä miestäsi? Oletko useimmin nyt hänen luonaan? Minulla ei ole omaa miesystävää, eikä poikaystävää. Tapaan ystävyydellä ihan kivoja, seksikkäitä miehiä,
mutta ne ovat vain ystäviäni. Onhan teidän yhdessä olo muutakin kuin ystävyyttä?
Kuinka sinun tyttäresi suhtautuu mieheesi? 😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.03.2019 klo 17:45

Hei, Jaanas! Asutaan miehen kanssa lähekkäin ja nähdään siis lähes päivittäin. Se tuntuu hyvältä. Aiemmin meni kuukausi - kaksikin - niin, ettemme nähneet toisiamme muuten kuin Skypessä.

Puhun hänestä miesystävänä. Poikaystävä-nimityksen käyttäminen tuntuisi hassulta, kun meillä on ikää jo sen verran reilusti. Ja ehkä olemme myös jo sen verran vakiintunut pariskuntakin...

Tyttöni asuu jo omillaan eli hänelle ei ole väliä seurustelenko. Ja jo aiemmin, kun hän oli nuorempi, hän on elänyt monenlaisissa perheissä.

Nyt alkaa jo pimenemään. Ehkä ne verhot voisi sulkea.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.03.2019 klo 12:28

Nukuin yöllä liki 12 tuntia. Edellinen yö kun jäi lyhyeksi. Illalla saunottiin. Nyt ollaan kotosalla, miehen luona vielä. Kaipaan päästä jo omaan kotiin ja käsitöiden pariin laajemmin. Täällä on mukana vain neule, enkä ole siihen koskenut tänään...

Tekisi mieli tehdä käsityötilaus. Kaksi haluamaani lehteä on kuitenkin myyty loppuun. ☹️ jos nyt tilaan, se täytyy tehdä luotolla.

En osaa päättää.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.03.2019 klo 08:33

Yö meni hyvin. Vähän kuitenkin vielä väsyttää. Olen sentään valvonut jo seitsemästä... Nyt voin psyykkisesti melko huonosti. Tekee mieli satuttaa itseäni.

En nyt osaa kirjoittaa enempää. Tylsä olo.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 24.03.2019 klo 11:26

Toivottavasti olosi helpottuu myöhemmin päivällä, JP 🙂

Mä nukuin viime yönä pitkät unet. Viime viikolla heräsin aika säännöllisesti puolisen tuntia ennen herätyskellon soimista, ja olo oli niin valpas että yleensä nousinkin sit aika varhain. Lisääntyvä valo vaikuttaa, varmaan (+stressi, mut sehän nyt taitaa olla mun ominaispiirre), saa nähdä milloin pitää alkaa sulkemaan sälekaihtimet yöksi ettei nouseva aurinko paista suoraan huoneeseen. Tänään olin hereillä viiden aikaan, ja sitten vähän kahdeksan jälkeen, mutta sitten jäinkin vielä köllöttelemään hetkeksi ja nukahdin uudestaan.

Pitäisi käydä kaupassa, jääkaappi on melko tyhjä. Olen syönyt pakastinta tyhjemmäksi mutta nyt puuttuu jo sekä juusto että leipä, ja ne on mulle sen verran peruselintarvikkeita että jomman kumman loppuessa menen yleensä kauppaan. Mutta haluaisin käydä isommassa kaupassa jossa on enemmän valinnanvaraa, ja se taas tuntuu sen verran isommalta operaatiolta etten ole tullut lähteneeksi. Ihme perfektionisti minussa taas yrittää kaupassakäyntiä suorittaa 😀

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.03.2019 klo 18:15

Hei, Soroppi! Kiitos! 🙂

Iltapäivällä voin paremmin, nyt taas ahdistaa. Siivosin silloin ja tein käsitöitä. En pysty enää niihin. Haluaisin, mutta tuntuu liian vaikealta jatkaa. Laitoin soimaan Kauko Röyhkän levyn. Kuljen levottomana huoneesta toiseen ja takaisin. Ei helpota.

Eilen leivoin sämpylöitä ja pinaattipannaria. Niitä olen sitten tänään syönyt. En tiedä, olenko juonut kahvia liikaa. Onko tämä olo osittain seurasta siitä?

Haluaisin, että olo olisi parempi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.03.2019 klo 20:45

Itkin. Ihan pikkuisen. Tunnen itseni hylätyksi. En jaksa. En tahdo jaksaa. En tahdo jaksaa enää.

Kuvittelin itseäni vahvemmaksi. Kuvittelin, että kun tahdon kuolla - itsemurhalla, ihan itse - tahdon silloin vain kuolla. Mutta onkin niin,niin kuin monella muulla, että tahdon vain pois pahasta ja yksinäisyydestä.

Minä olen kivi. Eikä kivelle ole paikkaa.

Kun kiven heittää lampeen, se uppoaa ja jää pinnan alle. Ehkä se onkin kiven paikka.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 27.03.2019 klo 06:20

☺️❤️ Jos olet kivi, minusta olet ihan mukava sellainen.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.03.2019 klo 07:20

Mulla oli eilen kaksi ahdistuskohtausta. Vaikeaa. Molemmista tilanteista piti selvitä. Ja selvisin. Otin ahdistuslääkettä ennen, ja päivälääkkeet (Opamox) tilanteiden jälkeen. Olo meni sitten kyllä tilanteiden jälkeen ohi, mutta illalla mun olisi pitänyt pystyä selvittämään asioita enemmän, mitä pystyin. Oikeastaan pakenin paikalta niin nopeasti kuin pystyin...

Yritin illalla soittaa Kriisipuhelimeeen. Pääsin jonoon, mutta totesin, että olisin väsähtänyt puhelun aikana. Miehen kanssa, kun soitin hyvät yöt, nukahdin jo puhelun loputtua luuri korvalle.

Tein joidenkin kymppien tilauksen käsityötarvikkeista, joita tarvitsen ehdottomasti nyt. Muuten ei työt etene. Toivon, että tulevat mahdollisimman nopeasti!