Syyllisyyden taakka
Äitini kuoli yllättäen kolme viikkoa sitten 12.11. Juttelin hänen kanssaan puhelimessa viikonloppuna, sekä lauantaina että sunnuntaina. Huomasin hänen olevan masentunut, hän valitti yksinäisyyttään. Ei kuitenkaan pyytänyt minua perheineen sinne ja minulla oli ”kiireinen” viikonloppu enkä tarjoutunut hänen seurakseen. Yritin piristää puhelimitse. Tuloksena äidin kuolema maanantaina, alkoholin yliannostukseen. Nyt tunnen suurta syyllisyyden taakkaa. Jos olisin mennyt viikonloppuna, minulla olisi todennäköisesti vielä äiti ja lapsillani isoäiti. Silloin oli kiire, nyt minulla olisi kaikki maailman aika äidilleni. Nyt kun hän ei sitä enään tarvitse. Kertaan mielessäni niitä viikonlopun puheluita ja ahdistukseni pahenee koko ajan. Enkö muka huomannut,että äitini tarvitsee minua? Laiminlöin hänet juuri silloin kun hän olisi tukeani tarvinnut. Halveksin itseäni ja tämän syyllisyyden kanssa minun on elettävä. Välillä tuntuu että pääni hajoaa,höpötän ääneen niitä viimeisiä puheluita…. Otan yhteyttä psykologiin, koska ilman ammattiapua en tästä selviä. Syyllisyyden taakasta. Onko jollakin muulla samantapaisia kokemuksia/ tuntemuksia? Miten niistä selviää???Tulematta hulluksi.