Ninnuli85:
Jestas kun kuulostaa omalta elämältä. Paitsi että oon 39-vuotias.
Itse sairastan keskivaikeaa masennusta joka kroonistunut, epävakaata persoonaa(kun vihdin päättivät ettei olekaan sekamuotoinen), ahdh,ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö(jotka sain kiitos kelan)oppimisvaikeuksia ja hahmotusvaikeutta ja numeroissa olen suorastaan säälittävän surkea. Lievästi sanottuna.
Lisäksi olen joutunut rankan opettajien koulukiusaamisen uhriksi. Alkoi ala-asteen 2 lk, jatkui koko ylä-asteen ja sitten siirryin amikseen ja ajattelin että no nyt...joo ei sielläkin touhu jatkui. Jouduin myös 2 työpaikassa kiusaamisen kohteeksi joissa mukana oli pomotkin(lähdin kävelemään noista paikoista en kertonut heille mitään. Sitä saa mitä tilaa;D).
Oon pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta päässyt sen verran hyvään kuntoon että osa työkykyinen kuvaa ehkä mua nyt parhaiten. Mutta en tule tästä paranemaan enempää, niin paljon fyysisiäkin sairauksia. Mulla kesti kuitenkin yli 14 vuotta että pääsin näin hyvään tilanteeseen.
Sitten vastaus kysymykseen: Kyllä oon katkera. Ja välillä myös todella vihainen yhteiskuntaa kohtaan. Oikeen kiehun. Tiedän miltä tuntuu kun kaikki sun mahdollisuudet on menneet ja unelmat on torpattu. Kun muilla on b. c. ja d. vaihtoehdot a:n lisäksi joita toteuttaa, niin multa on viety nekin kaikki mahdollisuudet. Aivan sama mitä keksin tai mitä yritän saada aikaan. Oli kyse sitten työ tai kouluelämästä.
Opettajien rankka kiusaaminen ja uupuminen hajotti mut. Heidän takia mun koulutodistukset on esim.niin huonot etten voi hakea minnekään opiskelemaan. Kokeiltu on. En mitenkään pysty kilpailemaan 10 oppilaita vastaan. En edes 7.
Mun koulukiusaaminen johtui mun niistä edellä mainitsemistani sairauksista. Sillon ei adhd:ta ja oppimis, saatikka hahmotusvaikeuksia tiedetytty. Joten mun kohtelu oli:nurkassa seisomista, nolaamista muiden edessä,huutelua:idiootti,tyhmä,vajaa, luuseri,säälittävä,jos en jotain osannut heitettiin käytävälle.
Aina kun näen että ihmiset pääsee opiskelemaan unelma alaansa tai edes sitä toista vaihtoehtoa muhun iskee kateus ja katkeruus. Mitä mä oon tehnyt niin väärin etten ansaitse mitään??En oo koskaan kokenut onnistumisia ja yhtäkään unelmaa en oo pystyny toteuttamaan. En halua asettaa tavotteita kun en koskaan edes saavuta niitä ja kyse ei oo mistään suurista tavotteista. Aina joudun pettymään ja se on niin rankkaa että pelkään etten tällä kertaa selviä siitä. Siksi oon lakannut toivomasta yhtään mitään koska itelle toivo on todella vaarallista. Jos erehdyn toivomaan jotain onnistumista niin takuu varmana vedetään matto alta. Aina. Toivo on se joka voi tappaa mut. Kuulostaa kamalalta mutta jos on elänyt niin kuin edellä mainitsin niin yritän tässä pitää itteni hengissä koska seuraavalla kerralla siitä toivosta seuraamuksena voi olla niin suuri romahdus etten enää kykene millään nousemaan siitä.
Eli oon katkera. Todella katkera.Terapiassa käsitellyt asiaa ja saanut sitä lievennettyä. Mutta se ei ole helppoa, enkä siitä koskaan tule pääsemään eroon. Jopa psykiatri sanoi mulle että oon joutunut kokemaan elämässä poikkeuksellisen paljon pelkkää paskaa ja epäonnea. Että voiko tollasta määrää ollakaan. Yes. My life story:(.
Yksinäisyys on myös sellanen asia, mikä on tullut enemmän kun tutuksi kun oon sairastanut. Oon todella sosiaalinen ja kaipaan ystäviä ja seuraa. Ironista etten koskaan ajatellut että yksinäisyys voi koskea koskaan mua.Tutustun helposti ihmisiin, mutta niin se vaan on mennyt. Kaipaisin seuraa ihan vaan perus elämään. Ostoksille, kahvilareissuille, sohvalle leffan ääreen mussuttamaan herkkuja, naurua ja iloa. Että voin jakaa ihan perus arkea ja nauraa ja itkeä niin että maha halkeaa. Oon kateellinen kaveriporukoille jotka istuvat kahvilassa, heille jotka yhdessä kirjastossa pänttäävät pääsykokeisiin, "riehuminen" keikoilla ja baareissa. Se ilo. Sen tahtoisin taas kokea.
Miksi tässä muuten edes sitten eletään....