Syömishäiriö+sairasloma mahdollisuus?
Heippa kaikki 👋 Olen 23-vuotias ja oireillut syömisten kanssa jo vuodesta 2007. On ollut terveempiä jaksoja ja huonompia jaksoja. Paino on ravannut ylös alas vuosien aikana. Viimeiset kolme vuotta olen tosin tullut vain alaspäin, sortunut lääkkeiden väärinkäyttöön laihdutus mielessä ja mittani ovat 16344. Olen väsynyt ja uupunut ja tunnistan anoreksian diagnoosin kriteerit itsessäni. Elämässäni on monta asiaa pielessä:talous, ihmissuhteet..
Haluaisin hakea apua ja yrittää ylöspäin. Olen miettinyt paljon sairaslomaa, sillä tiedän, etten jaksaisi kesätöihin vaikka nyt saisinkin paikan. Aamut menisivät todennäköisesti vain ohi. Niin kävi koulunkin kanssa, vaikken halunnut myöntää sitä itselleni.
Ongelmana on ehkä eniten talous.. Olenko oikeutettu mihinkään kelan sairasloma tukiin vaikka olen tuloton? Miten koko systeemi toimii? Lisäksi pelottaa, että lääkärissä nauretaan mut ulos, sillä en ole mitenkään liian alipainoinen enkä näytä anorektikolta. Tietääkö kukaan mitä avun saaminen meinaa käytännössä? 😯🗯️