Suunnaton ahdistus ex-puolison uudesta suhteesta

Suunnaton ahdistus ex-puolison uudesta suhteesta

Käyttäjä Valkeakuulas aloittanut aikaan 04.03.2017 klo 21:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Valkeakuulas kirjoittanut 04.03.2017 klo 21:57

Hei! Olen käsittämättömän ahdistunut entisen puolisoni suhteesta, vaikka erostamme on yli kaksi vuotta ja halusin silloin itse lähteä. En pääse millään yli siitä, että puolisoni alkoi seurustella heti, kun minä muutin pois yhteisestä kodistamme. Eroon ei liittynyt raivoisaa riitelyä tai muutakaan draamaa, vaan erosimme hyvissä väleissä. En kuitenkaan ole pystynyt lunastamaan lupaustani ystävyydestä, vaan välttelen tilanteita, joissa saattaisin törmätä eksään ja hänen nykyiseen kumppaniinsa. En kertakaikkiaan halua nähdä tätä uutta ihmistä, enkä varsinkaan esittäytyä hänelle. Tilanne siis rajoittaa elämääni jonkin verran, mutta suurin ongelma minulle on kuitenkin tämä suunnaton ahdistuneisuus ja mieltä riivaavat ajatukset. Onko kukaan muu jumittunut erokriisiin?

Käyttäjä jr kirjoittanut 05.03.2017 klo 13:03

Itseäni ahdistaisi sama asia siksi ehkä pidän kiinni nykyisestä vaikka meillä vaikeuksia. Tuntuu kuin elämä kaatuisi jos joku toinen on hänen kanssa. Oma tilapäinen ero tällä hetkellä menossa ja ehkä se elämä voittaa

Käyttäjä Valkeakuulas kirjoittanut 06.03.2017 klo 08:59

Kiitos viestistä jr! Jos olisin etukäteen tiennyt mitä kaikkia tunteita ero tuo tullessaan, niin en olisi varmaan ikinä uskaltanut erota. Toisaalta olin tuolloin hyvin ahdistunut ja tyytymätön elämääni ja ero tuntui ainoalta järkevältä vaihtoehdolta. Ja on moni asia muuttunutkin parempaan suuntaan. Oman kokemukseni perusteella suosittelen kuitenkin kokeilemaan ihan kaikkia keinoja eron estämiseksi (pariterapia, tilapäinen asumusero, omat makuuhuoneet, enemmän omaa aikaa, omasta jaksamisesta ja mielenterveydestä huolehtimista tms.), jos puolisoa kohtaan on kuitenkin vielä lämpimiäkin tunteita. ☺️❤️