suruttarelle vastausta
No hyvä joskus vaan ajattelee että kun sinulla on niin vähän aikaa siitä Maijun kuolemasta
etten rasita ja järkytä sinua
Hyvä tuli sekin asia selväksi olen sellainen että kysyn rehellisesti Ei minuakaan mikään häiritse ja järkytä kysy vaan mitä mieleen juolahtaa
Ei siinä tosissaan siinä ruumiin avauspöytäkirjassa ole kuvia se oli ne kuvat vaan onnettomuuspaikalta Onnettomuuspaikalta oli kuva jossa luki ”kuljettajasta valunut veri autoon” ja toinen jossa luki ”kuljettaja nostettu ulos autosta”
Mustavalkoisia kuvia ja Markus oli lakanalla peitetty mutta voit uskoa miltä tuntui
Ei tässä normaalisti tehtävässä ruumiinavauksessa mitään kuvia ole mutta …..mietin vähän miten sen kerron Siinä on niin kauheen tarkasti ainakin Markuksen kohdalla oli
Aivot painoi sen ja sen verran ja lähes kaikki sisäelimet oli punnittu ja mitattu Se tuntui niin pahalta että olivat minun ehyen lapseni joka säilyi ehyenä kolarissakin silponeet sillai
No niiden on saatava selvyys mutta noin tarkka selonteko että mitä oli vatsalaukussa ja siellä sun täällä niin ei olisi välttämätöntä sukulaisille Ajattelin vaan että jos pyytäisi vaan sillai muuten sen kuolinsyyn ja siihen johtavat jutut ettei tartte sellasta lukea mutta kun nyt kerran jo kerroin niin tiedät jo etukäteen ja voihan se olla että Maijua ei ole tarvinnut sillai ronkkia Ainahan liikenneonnettomuudessa epäillään onko lääkkeitä tai alkoholia kohtauksia tai muuta Ehkä se on se syy?
Markuksen keskivartalo oli peitetty sellaisella kuituliinalla En ottanut sitä pois laitettiin vaan se paita ja sukat siihen hänelle
Ei meillä muut osallistunut siihen pukemiseen Minä tein sen hautaustoimiston naisen kanssa Muistan kun puhuin ”äiti laittaa sulle sukat jalkaan ja paidan päälle ettet palele matkalla” Kamala nyt näppäimistö saa taas kyynelsadetta
No kävin tänään haudalla Käyn lähes joka päivä Juttelen Markukselle kaikenlaista
ja yritän tukea sitä tyttökaveria ja omaa tyttöä ja puolisoanikin sekä myös tytön miestä
On tytöllä se Vilma koira 1,5 v kultainennoutaja jonka turkkiin on joskus hyvä itkeä
Se on kova lohduttamaan Nuolee kasvoja ja tulee liki Ei mahdu syliin kun painaa 36kiloa
Hyvä että lääkäri tajusi että tarvitset lääkettä ja apua Kai sinulla on terapiatkin menossa ei tartte siellä salata mitään kertoo vaan kaikki sitä varten ne on
Hautajaisissa muuten kun oltiin laskettu kukat meillä oli hautajaiset äitienpäiväviikonlopusta seuraavana sunnuntaina eli 19.5 kun ne tutkimukset kesti aika kauan ei saatu hautauslupaa ennen
Ei Markuksesta mitään löytynyt ja hän oli kuollut välittömästi Helpotti kun ei ollut tarvinnut kärsiä tuskia luultavasti Kallovammaan hän kuoli Niskakin oli ehyt luultiin ensin että on niska murtunut kun se auto oli tökännyt penkkaan Turvavyökin oli käytössä hänellä ollut
Olet aivan oikeassa että ehkä ei voimasi riitä tukemaan sukulaistyttöä vielä mutta sekin päivä ehkä tulee vielä ja tuleekin eikä mitään ehkä
Keskity nyt vaan ennenkaikkea itseesi perheeseesi ja erityisesti pikkutyttäreenne
Olisi hyvä kun saisit nukuttua edes vähän Minä en kyllä vieläkään nuku kokonaisia öitä
kun ajatukset myllertää lääkettäkin otan en tosin ole enää ottanut unilääkettä
Aika kuluu hitaasti se on totta tiedän kyllä että shokki on jo ohimennyt mutta kaipaus on varmaan aina matkassa eikä tartte jäädäkään pois
Niin aihe taas hyppii siis hautajaisissa kun oltiin laskettu kukat niin sieltä kukkien keskeltä nousi valtavan suuri keltainen perhonen ja se lensi suoraan minun hihalle
Minä kyllä annoin sen olla tuntui samalla kun joku ilmavirrta olisi pyyhkinyt kyynelistä märkää poskea Muutkin näki sen lennon
Sitten muistotilaisuudessa kun oli ikkuna auki ja laulettiin ”Sua kohti Herani” eli Titanic hymniä semmoinen pieni lintu istui siihen ikkunalaudalle ja katseli sisälle koko laulun ajan ja lensi sitten pois Minun olisi tehnyt mieli mennä ottamaan se lintu kädelle mutten uskaltanut ettei se lennä pois Olisiko voinut olla merkki minulle
Kerran kun ajattelin että ehkä en jaksa tämän tyttöystävän kanssa niin kuulin illalla kun nukuin jo niinkuin ulkoovi olisi auennut ja vaikken nähnyt eteiseen näin silmieni edessä Markuksen ihan ilmielävänä Kasvoja ei erottanut mutta muuten hän oli pikkusen surullisen näköinen Tulkitsin niin että älä jätä Marinaa yksin kun hänet on jo hylätty niin monta kertaa
Joinakin öinä näen vieläkin unta että olen jossain kahvilassa ja Markus tulee kavereineen sinne eikä tunne minua Kävelee vaan ohi eikä kuule vaikka kuinka huudan nimeä Se on ahdistavaa
Minä olin muuten hirveän vihainen Jumalalle kun hän otti pois lapseni ja ajattelin että kaikki suojelusenkelitkin oli silloin jossain tauolla kun pääsi tuollaista tapahtumaan
Toki nyt myöhemmin olen ymmärtänyt että en minä sillä mitään voita että kapinoin elämän kiertokulkua vastaan Mutta on lupa olla katkera siinä ei ole mitään väärää
Niin joo lisäksi olen seurakunnan palveluksessa oleva perhetyötä tekevä ihminen ja pitäisi puhua näistä asioista luontevasti
Välillä on käynyt mielessä palata hoitoalalle takaisin jossa olin nuorempana Siis terveydenhoidon puolelle
Aika näyttää mitä tulee
Lupasin lähteä tyttäreni ja yhden naisystävän kanssa lenkille mutta kirjoitellaan taas
ja Voimia sinulle elämään ja arkeen Toivottavasti lääkkeet auttaa pian koska masennuslääkkeet kestää että ne saavuttaa sen toivotun vasteen yleensä pari viikkoa
kun aloittaa ennen kuin tulee täysi teho esille Ota jotain rauhoittavaa lisäksi jos ei muuten kestä olla mutta kysy lääkäriltä ensin mitä voi ottaa
Siitä huolimatta että aikaisemmin puhuin tuosta ammatistani ja uskon horjahteluista
Siunaavin terveisin ystäväsi