Suomalaisten vanhusten tilanne ahdistaa
Puhutaan sitten tästä ja unohdetaan pakolaiset.
Minua ihmetyttää mihin häviävät vanhusten aikuiset lapset kun eivät käy katsomassa vanhuksiaan. Tai siis omia isiään ja äitiään, heitähän he ovat.
Jatkuvasti saa lukea lehdistä, kuinka vanhus, siis jonkun isä tai äiti, jäi ilman ruokapalvelun ruokaa tms. Tai vasta oli kuinka ruokapalvelu oli jättänyt jonkun isälle tai äidille vain ruuan pöydälle eikä ollut huomannut, että hän oli kuollut. Eipä huommannut hänen lapsensakaan vaikka vanhus oli kuolleenna viikonlopun yli, jolloin töistäkin olisi vapaata ja voisi ainakin soittaa ja kysyä oletko isä tai äiti kuollut.
Aikuiset lapset valittavat kuinka heidän isänsä tai äitinsä makaa kusisissa vaipoissa monia päiviä. Ja yleensä laittavat iltapäivälehteen jutun. Mielessä ei käy että voisi vaikka vaihtaa sen vaipan.
Suomessa on hyvät liikenneyhteydet. Kuka tahansa pääsee muutamassa tunnissa katsomaan omaa isäänsä tai äitiinsä jos vaan viitsisi.
Mutta tyyllikkäästi näiden nykyisten vanhusten lapset ovat heittäneet yhteiskunnan vastuulle omien isien ja äitiensä hoidon.
Mitä minä olen velkaa jollekin tuntemattomalle vanhukselle? En omasta mielestä mitään.
Kyllä meidän vanhuksista pitää huolehtia heidän omat lapsensa.
Ovathan he kuitenkin valmiita ottamaan perinnön vastaan.