SSRI-lääkkeiden sivuvaikutukset
Hei!
Kiinnostaisi kuulla jos jollakin on kokemusta ssri-lääkityksestä, seksuaalisuuden katoamisesta ja jos se on palautunut tyydyttävästi lääkityksen loputtua, ja jos niin miten nopeasti/hitaasti.
Olen itse syönyt fluoksetiinia noin 16 vuotta masennuksen estolääkityksenä. Olen pärjännyt hyvin 20 mg annostuksella, mutta näiden vuosien aikana seksuaalisuus ja halut on kadonneet täysin. Orgasmiakaan en ole saanut vuosiin. Tämä rupeaa jo olemaan tosi suuri ongelma itselleni ja ajattelen asiaa usein. Aseksuaali ei kelpaa kenellekään edes seurustelusuhteeseen, siksi olen lopettanut kaikki sellaiset yritykset. Ihan turha yrittää löytää seuraa kun siitä ei kuitenkan tulisi mitään. Nykyään vietän siis suurimman osan vapaa-ajasta sohvalla maaten ja mietin että tässäkö tää nyt sitten oli, että tän enempää en voi enää odottaa elämältä. Asiat on muuten suhteellisen ok mutta loppuelämäni en välttämättä haluais viettää yksin. Se ajatus jos joku on masentava.
Viimeksi kun yritin päästä kokonaan eroon fluoksetiinista (lääkärin suostumuksella) yritys ei onnistunut ja sen seurauksena syön nyt sekä fluoksetiinia että Voxraa. Kombo vaikuttaa sopivan minulle, uusia sivuvaikutuksia ei ole paljon mutta edelleen olen siis kiinni tuossa pirullisessa fluoksetiinissa. Kunhan saan tarpeeksi rohkeutta aion taas yrittää päästä siitä eroon ja jos ei muuten niin pitää varmaan sitten kokeilla vielä jotain muuta fluoksetiinin sijaan jos en pärjää pelkällä Voxralla.
Tällä hetkellä parisuhde tuntuu olevan asia jota minun elämässä ei tulee enää olemaan. Siitä huolimatta haluaisin todellakin saada seksuaalisuuteni takaisin, tai edes jotain riippeitä siitä.