Hei,
Toivoisin tähän keskustelua ja näkemyksiä SOTE; sta ja terveydenhuollon tulevaisuudesta.
Itseäni huolettaa tämä uudistus todella paljon, ja pelot ovat todellisia. Kaikki uutiset aiheesta ovat että se ei ole hyvä uudistus, tehdään väärin jne. Suurimpana pelkona ja ahdistuksena ovat minulla tässä että nykyisenlainen hoito loppuu (joka tapauksessa kohta kun rahat loppuu?) Vai LOPPUUKO?
Pelkona on myös se, että tänne tulee ns. Amerikan malli. Myös tähän tarkoitettujen verojen meneminen jättiyhtiöiden veroparatiiseihin. Tätä ei ole mitenkään estetty eikä kyllä estetäkään. Tässä huolena on se, että (terveydenhuolto nykymuodossa) todetaan liian kalliiksi, ja terveyspalvelut ajetaan alas kansalta. Toki niillä kenellä on varaa, tilanne jatkuu uudistuksen jälkeenkin. Mutta köyhällä kuten minä, tulevaisuus on kuolla. Näin uskon. Toivoa mulla ei tässä asiassa enää ole. Syytä en vaan tiedä
Onko tosiaan näin?
( Olen tehnyt ja aiheesta keskusteluja, mutta halusin tehdä tälle oman, koska asia on niin suuri, vaikuttaa kaikkeen, ja riskit niin valtavat.)
Miten näette aiheen ja terveydenhuollon tulevaisuudessa (normaalikansalla)?