Hei täällä myös ilmoittautuu yksi...
Minullakin tämä juontuu niistä koulukiusaamisajoista. Sen jälkeen tämä sosiaalisten tilanteiden pelko on ollut enemmän tai vähemmän läsnä elämässäni.
Minulla oli myös vaikeus saada opiskeltua ammattia itselleni, mutta nykyään kuitenkin minulla ammatti on, ja jonkin verran työkokemusta. Mutta nyt olen tyhjänpäällä, pelkkä töiden hakeminen saa mut ahdistumaan, ja ajatukset niistä haastatteluista. Kaikki pienen pienet asiatkin saa mut stressaamaan niin että en saa nukutuksi ja saatan miettiä niitä viikkoja etukäteen. Esimerkiksi koulussa esitelmät olivat pahin painajaiseni, ja monesti olinkin poissa koulusta juuri niinä päivinä....
Välillä tän ongelman kanssa on sujunut hyvin, mutta nyt taas viimeisen puolen vuoden aikana tämä on pahentunut. Yleisillä paikoilla ruokailu on aivan mahdotonta käsien tärinän takia, isoon kauppaan uskallan juuri ja juuri, mutta silloinkin kauhea ahdistus päällä jos kaupassa sattuu olemaan enemmän väkeä.. Ylipäätään kaiken tekeminen mihin liittyy vähänkään uusi tilanne tai paljon ihmisiä/tieto siitä että saatat joutua keskipisteeksi saa mut suorastaan paniikkiin ja välttelemään näitä tilanteita. Pelkkä lenkkeilykin ja ovesta ulos meneminen tuntuu välillä hankalalta, mutta kun tällaisen pienen asian saa tehtyä niin onkin silleen jes, mitä hittoo mä taas pelkäsin 😀
Lääkäriin pitäisi mennä, mutta en saa sitäkään aikaiseksi, mietin mitä hittoa sanon kun varaan aikaa, tai mitä jos menen lukkoon siellä lääkärin vastaanotolla?!😞
Tässä mä nyt sitten vaan muka odottelen että tää häipyis itsekseen.... Kyllä sitä yrittää altistaa itsensä näihin tilanteisiin, niin hankalaa kun se onkin. Ehkä jonkin lääkityksen kanssa voisi olla helpompaa, mitä voisi vaikka ottaa hetki ennen tiettyä tilannetta, niin että ei sydän pampppailisi ja kädet tärisisi kuin haavan oksilla..
🤨
Ja ei, kavereille en pysty tästä tilanteesta kertomaan, mua niin hävettää itseäni tää tilanne. Eikä mulla niitä kavereita enään paljoa kyllä olekkaan. Avomies kyllä jotenkin jollain tasolla tietää että mulla on jotain ongelmia, mutta aika hyvin oon onnistunut "piilottamaan" tämän siltäkin. Tää syö voimia kun yrität olla vahva kaikkien silmissä.