Skitsofrenikko suhteessa

Skitsofrenikko suhteessa

Käyttäjä susamau aloittanut aikaan 16.06.2017 klo 15:56 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä susamau kirjoittanut 16.06.2017 klo 15:56

Moikka!

Itselläni on diagnosoitu paranoidinen skitsofrenia, mutta tähän minulla menee lääkitys, joka poistaa lähestulkoon kaikki oireet! Olen asunut onnellisesti yhdessä poikaystäväni kanssa jo reilu puoli vuotta!
Mutta nyt on alkanut tulla ajatuksia päähän, jotka alkavat rikkomaan luottamusta. Periaatteessa kun ajattelen oikein tarkasti, niin ei ole mahdollista, että hän pettäisi mua. Mutta silti, ne ajatukset vain vyöryävät mun päähän ja peittävät alleen kaikki ihanat ajatukset ja muistot. Alan epäilemään kaikkea, että mitä jos hän ei olekaan tosissaan ja kaikki on vain esitystä jne.

Joten siis te kaikki keillä on skitsofrenia tai muu sairaus, joka tuottaa epäilyksiä pään sisälle, niin kertokaa toki vinkkejä kuinka toimia ja pitää suhde kasassa! 🙂

En kaipaa mitään haukkumisia enkä vastauksia, joissa ”ainoa vaihtoehto on ero”.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.06.2017 klo 20:36

Hei, Susamau!

En osaa parempaa sanoa, kun itse olen enemmän mielialahäiriön puolella sairastava, mutta toivon ja uskon, että joku myönteinen ratkaisu tilanteeseesi löytyy. Toivottavasti joku osaa paremmin sua auttaa! Olen varma, että on hyvä, että tiedostat itse tuon tilanteen epärealistisuuden. Että jollain tasolla ymmärrät ajatelevasi "väärin". Voimia sinulle, jotta löydät tilanteeseen hyvän ratkaisun!

JP