Skitsofrenia ja masennus

Skitsofrenia ja masennus

Käyttäjä pilvetönhattara aloittanut aikaan 24.05.2020 klo 19:14 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pilvetönhattara kirjoittanut 24.05.2020 klo 19:14

Onko paikalla muita, joilla on diagnosoitu skitsofrenia ja jotka on myös melko masentuneita? Musta tuntuu, että koko diagnoosikin on mulle yks iso masennuksen aiheuttaja. Pelkään, että teen itelleni jotakin lopullista vielä. Oon pari kertaa yrittänyt itsemurhaa ja jäänyt henkiin täpärästi ilmeisesti. Nyt houkuttelee taas ajatus itsemurhasta. En tiedä, miten saan oloani yhtään paremmaksi. Äänetkin on lähinnä ilkeitä ja kuin koulukiusaajia.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 24.05.2020 klo 20:53

Täällä on yks, mulla on nyt ilmaantunu skitsofrenian lisäks masentuneisuutta ja toivottomuutta. Mulla on kans itsetuhosia ajatuksia tällä hetkellä.

Käyttäjä kirjoittanut 25.05.2020 klo 07:23

Hei. Skitsofrenia on harvinainen tauti. Masennus on toinen oire. Ääniin saattaa saada apua lääkeistä, ja moniääniset järjestävät ääniä kuulevien chat-ryhmiä keskiviikkosin klo. 18.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 25.05.2020 klo 16:24

Mulla äänet tulee kuulemma olemaan aina riesana. Välillä enemmän ja välillä vähemmän, lääkkeillä on nyt saatu kuriin noita ääniä. Auttaa tuo abilify hyvin. Ja onneks on terapeutti.