Silmien voimakas vettyminen ahdistusoireena

Silmien voimakas vettyminen ahdistusoireena

Käyttäjä Pellehermanni aloittanut aikaan 29.01.2014 klo 00:30 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pellehermanni kirjoittanut 29.01.2014 klo 00:30

Onko kellään samanlaista oiretta? Se on erittäin kiusallinen vaiva. Ilmenee esimerkiksi jos lähden ulos kävelemään kadulle niin ahdistun melko paljon jos esim. maantiellä tulee autoja vastaan. Tai kadulla ihmisiä. Ahdistuneisuus tunkeutuu jotenkin silmiini, jotka vettyvät niin voimakkaasti, että alkavat vuotaa kyyneleitä pitkin poskia. Se aiheuttaa tietenkin lisää häpeän tunnetta kun yrittää siinä sitten poskia alkaa kuivaamaan ettei vain kukaan huomaa. En tiä mikä tohon auttaisi.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 29.01.2014 klo 12:45

Mulla vuotaa silmät ulkona ihan solkenaan, mutta en ole koskaan osannut liittää sitä ahdistukseen. Ei mua aina ulkona ahdistakaan, joten luulen, että vaiva on pelkästään silmissä, koska AINA vuotaa. Ei tarvi olla kuin minuutti ulkona, niin vuotaa sekä silmät että nenä. Ihan kuin vanhalla mummulla. Nehän aina pyyhkii silmiään ja nenäänsä alvariina. 😋

Käyttäjä Pellehermanni kirjoittanut 30.01.2014 klo 04:05

Ok. Itse liitän tuon omani kyllä vahvasti ahdistukseen. Ei oo väliä onko kesä vai talvi. Tää on kehittynyt pahemmaksi tässä viimeisen kahden vuoden aikana. Se kyllä vaikuttaa jonkin verran kun on kirkas sää tai kireä pakkanen ja tuulista. Mutta silti olen huomannut että tämä liittyy ihmisten kanssa asiointiin tai riittää että auto tosiaan kulkee ohitseni kadulla tai ihmisiä tulee vastaan. Tuo auto homma johtuu siitä että minulle tulee tunne että mua tarkkaillaan koko ajan autoista. Silloin silmät alkavat vuotaa ja näyttää siltä kuin itkisin. Joskus tulee rytmihäiriöitäkin. Kai tämä jotain lievää paniikkihäiriöö on. Esim. kun haen lapsia tarhasta niin matkalla sinne tulee joskus rytmihäiriöitä ja ahdistaa muutenkin se esiintyminen sielä tarhantätien keskuudessa. Tämä kaikki johtuu varmaan huonosta itseluottamuksesta joka jo lapsuudessani vaivasi.