Sepramin lopettaminen
Olen uusi täällä ja on hienoa lukea, että joku on onnistunut pääsemään menestyksekkäästi eroon masennuslääkkeestä. Olen niin epätoivoinen tämän lopettamisen kanssa, että lähdin etsimään vertaistukea.
Olen viimeiset 10 vuotta syönyt eri pituisia erilaisia masennuslääkkeitä, nyt viimeiset 7 vuotta Sepramia. En ole uskaltanut lopettaa lääkeitä vieroitusoireiden pelossa, vaikka kolmivuotinen psykoterapianikin loppui jo pari vuotta sitten. Nyt olen kuitenkin kokenut, että olen valmis lääkkeettömään elämään. Kauhistuttaa ajatus kamalista oireista. Tänään otin viimeisen 10 mg:n annoksen. Olen kuitenkin jo viimeisen parin viikon ajan kuvitellut tai kokenut oikeasti oireita, kuten hikoilua, painetta rintakehässä, kurkussa kuumosta, paniikinomaisuutta, itkuisuutta, epätoivoa ja ylipäätään rajuja mielialanvaihteluita.
Yritän taistella nyt muutaman viikon ainakin ilman lääkkeita. Jos oireet ovat kohtuuttomia, palaan lääkkeisiin. Tällä kertaa luultavasti loppuelämäkseni. En halua elää masentuneena, enkä halua pilata kesääni ja . Haluan olla hyvä perheellini, mutta en tiedä miten se on mahdollista masentuneena.