Selkäliiton keskustelu

Selkäliiton keskustelu

Käyttäjä Anksu aloittanut aikaan 30.11.2012 klo 21:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Anksu kirjoittanut 30.11.2012 klo 21:19

Näin kirjoitin:

Melkein vuosi siitä, kun viimeksi kirjoitin… 42 vee syntymäpäivä lähestyy. Olen liian sairas päästäkseni kuntoutukseen Kelan mielestä. Työkyvyttömyyseläkepäätöksen pitäisi tulla joulukuussa. Olin keväällä kahdeksan viikkoa psykiatrisella päiväosastolla ja voin sen jälkeen hyvin. Sitten en päässytkään suunniteltuun jatkoon… Olen nyt ollut kotona puolisen vuotta ja olen samassa tilanteessa kuin ennen päiväosastoa. Joten ehkä olenkin sairas.. Olisi kiva, kun joku hoitaisi kokonaista ihmistä, eikä päätä ja selkää erikseen. Ilman koiraani makaisin sängyssä 24/7. Mietinkin välillä, että onko tämä elämisen arvoista elämää? Mielelläni lukisin kommentteja, vaikka niitä ei vuoden aikana ole näkynyt. 😥

Kukaan ei ole kommentoinut vuosi sitten, eikä nytten. 😑❓

Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 01.12.2012 klo 11:37

En tiedä mitä sanoa...☹️ Itselläni auttoi jooga, kun alaselkäni meni raskauden aikana vinksinvonksin. Se rauhoittaa myös mieltä ja tuottaa välitöntä mielihyvää😉

Käyttäjä kirjoittanut 01.12.2012 klo 12:26

Mie nyt jotain vastaan vaikka yleensä ketju loppuu siihen, kun mie tulen. Toivottavasti ei nyt niin käy.
En osaa mitään sanoa sulle, voimia ja tää nyt kuitenkin... eli oisin laittanut sulle jonkun hymiön mutta kaikki ne näyttävät epäsopivilta.

😯🗯️ tuo voisi sopia?

Käyttäjä lumileopardi63 kirjoittanut 02.12.2012 klo 10:18

moro,

kannan tosipienen korteni kekoon, vaikka tuo Maanvaiva kovasti pelottaakin 😋

Eikös ole hyvä, että sinulla on koira! Pystyt johonkin, kun on pakko.

Onko sulla minkäänlaista terapiasuhdetta menossa, tarkoitan muita kuin nelijalkainen terakoira?

Käyttäjä Tuumaaja68 kirjoittanut 02.12.2012 klo 13:03

Niin tähän se terveydenhoito on vaan mennyt; olkoon sitten vaikka ortopedi joka hoitaa selkää. Ei se ortopedi ymmärrä yhtään mitään ihmismielestä. Se hoitaa vaan sitä omaa kapeaa sarkaansa. Psykiatri määrää lääkkeitä psyykkeeseen, joka on seonnut jatkuvan fyysisen kivun ja stressin johdosta. No se ei selän toiminnasta mitään tiedä.

Ainut kuka saattaa ymmärtää asiaa on kenties joku hieroja tms, joka ymmärtää selän ja ihmismielen yhteyden. Oletkos muuten tutustunut Antti Heikkilän kirjallisuuteen? Niin, ja jos sitä sun selkää ei ole magneetissa kuvattu, niin siellä voi olla ihan mitä vaan, vaikka mitä lääkärit sanoisivat - jos ei ole kuvia. Nykyään on rahat ja aika vähissä, eikä ihmisiä oikeasti edes tutkita kunnolla enää. On meinaan ihan omakohtaista kokemusta.

Käyttäjä nainen49 kirjoittanut 08.12.2012 klo 17:01

Hei !
Sen minäkin olen huomannut, etteivät lääkärit mieti ihmistä kokonaisuutena. Sillä tavalla saadaan vaan potilas sairaammaksi ja hänen ja yhteiskunnan varoja tuhlattua. Selan osalta itse ratkaisin asian, siten, että hakeuduin yksityislääkärille, jolta sain lähetteen lannerangan magneettikuvaukseen. Netistä vertailin kuvausten hintoja, jotka eivät olleetkaan niin korkeita kuin kuvittelin. Nyt on lausunto kädessä ja uskoakseni lääkäritkin jatkossa suhtautuvat asiaan vakavammin. Ihan eri asia on sitten selän paraneminen, eli niin ei tapahdu, mutta henkisesti oli erittäin tärkeää tietää totuus ja ettei kuvitellut kipuja ym. Myös julkiselta puolelta voi saada lähetteen, mutta sitä on aika vaikea saada ja prosessi voi kestää muutaman kuukauden, riippuen missä asuu.
Oma henkinen hyvinvointini parani ja uskon, että niin kävisi myös sinulla.

Käyttäjä Roque kirjoittanut 03.02.2013 klo 05:44

Täällä yksi selkävaivainen ilmottautuu.. Tiistaina lääkäriin valittaan selkää ja kovasti toivon että ottaa asiakseen ruveta sitä tutkimaan.

Käyttäjä JP48 kirjoittanut 16.03.2013 klo 14:20

Terve

Semmoinen itsellä tuntuu välillä, että lääkärit ei tosiaan ymmärrä kuinka se monen vuoden kipu syö sisältä ihmistä, minun on pakko tehdä töitä ja siksi ei pysty särkylääkkeilläkään kokonaan poistamaan vihlontaa. 2 leikattu ja ei oikein siihenkään enään usko. Päähän tuo alkaa nyt vissiin reistaamaan, onneksi löysin tämän sivuston ja jospa se auttaa itseä ja se on ainoa ohje mitä tiedän ettei anna periksi, sitten se on peli pelattu jos luovuttaa.