seksuaalinen väkivalta.

seksuaalinen väkivalta.

Käyttäjä pikkuäitiiiii aloittanut aikaan 18.02.2014 klo 19:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pikkuäitiiiii kirjoittanut 18.02.2014 klo 19:39

En löytänyt aloitusta kyseisestä asiasta. Onko muille sattunut?☹️ olen tållä hetkellä 22v. Minut on raiskattu 12 vuotiaana.. Väkivaltasesti. Tekijä oli 28 vuotias mies. Lapsenvahtimme ”ystävä” .. Edelleenki kärsin tästä ajoittain.. On paniikkihäiriö. Pelkään uusia ihmisiå varsinki miehiä. Olisi kiva jutella sellaisen kanssa joka oikeesti ymmärtää mistä kyse ja miltä tuntuu..

Käyttäjä miniatyyri kirjoittanut 19.02.2014 klo 18:48

Hei,
et ole yksin. On paljon seksuaalisen väkivallan uhreja. Itse olen yksi heistä, minulla on lapsuudessa tapahtunutta hyväksikäyttöä sekä raiskaus aikuisiällä historiassa.
Se että et ole yksin on ensimmäinen asia minkä halusin sinulle sanoa. Toinen on se, että tämä tapahtuma on haavoittava ja sinun kannattaa hakea tukea ja terapiaa siihen, mutta se ei kuitenkaan ole sinua määrittävä asia. Yleensä varsinkin lapsena tuon kokeneet (minä mukaan lukien) kokee että se pilaa sinut, lyö leiman otsaan, kertoo että olet paha/huono.. Näin ei ole. Ehkä oletkin jo terapiassa? Asian esiin tuominen on kovin vaikeaa, ja pystyit jo siihen sekä kuvaamaan esim. seurauksia (miehet pelottaa). Se on jo todella hyvä!
Kolmas asia: siitä voi toipua. Se ei vie pois sinulta hyvää elämää. Työtä se vaatii, mutta se työ kannattaa tehdä. Olen itse toipunut, minulla terapia kesti todella pitkään johtuen muista asioista historiassani. Niihin meni pisin aika. Jokainen etenee tavallaan ja nopeudellaan, ei voi sanoa mikä on oikein/väärin koska sellaista ei ole.
Oletko puhunut ystävillesi? Onko sinulla joku jonka kanssa jakaa ajatuksiasi tästä?

Ai niin. Itse asian jo käsitelleenä meinasi unohtua jotain hyvin hyvin tärkeää:
Sinulla ei ole mitään hävettävää! Ei ole sinun vikasi, ei ole sinun syysi, tämä on sinuun kohdistunut väkivallan teko joka ei mitenkään (alleviivaan vielä tietäessäni miten tärkeää tämä on muistaa), _Mitenkään_ sinun vastuullasi. Hyväksikäytetyt/raiskatut yleensä löytävät teosta jotain sellaista, jonka myötä syyttävät itseään. Kenelläkään ei ole oikeus missään tilanteessa kajota sinuun, sinun ruumiiseesi, sinun rajojesi yli. Koskaan, missään tilanteessa.

Oletko turvassa itsesi kanssa? Tiedätkö mistä hakea apua jos tämä painaa liikaa? Kysymyksiä kysymyksiä, mutta tärkeitä sinun tietää vastaus.

Toivottavasti osasin sinua hieman jeesata. Terapia oli minulle ykkösasia jolla päästää irti. Toinen oli vertaisten tuki.

Oikein paljon jaksamista sinulle, toivottavasti kirjoittelet vielä!