Sairastelu + työ ym
Olen uusi täällä ja kirjoitampa nyt itsestäni. Eli olen 30v, kahden lapsen äiti ja parisuhteessa. Masennus + ahdistuneisuus todettiin reilu 5v sitten, tuolloin oli myös vahvat sosiaaliset pelot. Psykoterapian olen melkein käynyt,.terapeuttini kuoli ennen kuin ehdittiin lopetella.
Viimeisen vuoden aikana vointini on heitellyt paljon. On ollut sairaslomaa muutamia kuukausia ja nyt olen jaksanut töissä käydä muutaman kuukauden (puoli vuotta kohta ”vain” 3 viikon saikulla). Masennuksen lisäksi saaneni, kun tunteilleni ja oireilleni löytyi NIMI, ja jokin lokero mihin mut luokitellaan. Vihdoin.
Paljon ois asiaa, mutta nyt tuohon otsikon aiheeseen. Eli. Olen sijainen, enkä asu kovin suuressa kaupungissa ja sairaslomistani johtuen alkaa työn tarjoajat olee vähissä. Lääkitys ym tasaa jo vointia huimasti ja olen pääosin täysin työkykyinen, toki notkahduksia voi tulla. Työssäkäyminen lisää ja ylläpitää toimintakykyäni mutta nyt alkaa ammatillinen identiteetti olla nollissa kun ei löydy töitä. Millä sitten sen jälkeen laskut ym maksaa. Onhan niitä isompiakin ongelmia mulla mutta jos ei oo töitä, ei ole mitään, minkä vuoksi taistella, sinnitellä ja olo tuntuu normaalimmalta kun käy töissä. Tuntuu, että olen leimautunut hankalaksi työntekijäksi vaikka työn hoidan enemmän kuin hyvin, mutta viimeisen vuoden aikana ei vointi vaan ole ollut mikään maailman paras.
Tälläistä nielen päällä nyt.