Sairaana ihmisten ilmoille

Sairaana ihmisten ilmoille

Käyttäjä Tuumaaja68 aloittanut aikaan 25.11.2012 klo 18:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tuumaaja68 kirjoittanut 25.11.2012 klo 18:28

Heitelkääs hyvät lähimmäiset jotain ideoita. Itse kun alkaa pyörimään omaa oravanpyöräänsä niin kannattaa kuunnella muita, olen huomannut.

Sellanen ongelma olis että ihmisten ilmoille tarttis päästä. Nyt kun on tässä vuoden verran sairastanut, ja alkaa olemaan tautinsa hyväksynyt, niin jotain korviketta tuolle menetetylle työpaikalle tarttis kehittää. Ei se työnteko välttämättä aina herkkua ole, mutta kyllä sitä sosiaalista kanssakäymistä vaan kaipaa. Ei tämä erakon elo kyllä mitään herkkua ole.

Fysiikka on nyt mitä se on, mutta jotenkin kun tässä pääsee vielä kulkemaan, niin käyttäisi sitä vähäistä jäljelläolevaa energiaa mielellään johonkin järkevään. Polittiikka ei kiinnosta… 🙂

Käyttäjä repukka kirjoittanut 26.11.2012 klo 09:54

Löytyyjö paikkakunnaltasi mielenterveysseuraa? He järjestävät ainakin suuremmissa kaupungeissa erilaista toimintaa, jossa voi tavata muita ihmisiä ja jutella muiden kanssa ja samalla puuhastella jotain mukavaa. Tai jotain asukasyhdistystä tms, jotka myös järjestävät toimintaa. Tai jotain muuta yhdistystä tai järjestöä, johon voisi mennä mukaan tapaamaan ihmisiä ja tekemään vapaaehtoistyötä. Seurakunnatkin järjestävät erilaista toimintaa eri ikäisille ja eri elämäntilanteissa oleville ihmisille. Tai jotain ohjattua liikuntaa, jossa kans tapais ihmisiä ja sais samalla liikuntaa. Ainakin noi nyt tuli äkkiseltään mieleen.

Käyttäjä pikkuinen mörkö kirjoittanut 29.11.2012 klo 22:37

Hei.
Olen ollut masennukse takia samassa tilanteessa montakin kertaa.
Itse selvitin tuon ongelman aluksi niin, että aloin tehdä pieniä käyntejä milloin minnekkin.
Osaksi tein paljon turhia kävelyreissuja, ja kahvitteluja ystävien luona.
Onko sinulla ystäviä tai perhettä jonka luona voisit mennä käymään?
Erakkona olemisen jälkeen pelkästään ulos meno saattaa tuntua ahdistavalle ja pelottavalle. Aluksi pääsin itse vain ovesta ulos. Paniikin saattelemana joksin takaisin sisälle. Tunnin kuluttua yritin uudestaan ja pääsin postilaatikolle. Joka kerta pääsin hiukan pidemmälle ja lopulta huomasin, että pystyin viettämään jopa muutaman tunnin baarissa.
Ei ole väliä onko sinulla asiaa minnekkään. Itse keksin itselleni kaiken maailmaan tekaisuja syitä mennä uos.
En tiedä auttoiko, mutta ainakin yritin. 🙂👍

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 02.12.2012 klo 14:58

Hei Tuumaaja68.
Sairaudellasi on varmaan vertaisia, eli samaa potevia.
Löytyykö sieltä kaupungista(kunnasta) jotain vertaisryhmää, jossa samaa kokemusta kuin sinullakin? Jos kysyt hoitotaholta, missä kokoontuvat ja mihin voit mennä ainakin kokeilemaan minkä henkisiä ihmisiä siinä kokoontuu... ?
Hyvää adventin aikaa sulle!

Käyttäjä Tuumaaja68 kirjoittanut 02.12.2012 klo 19:47

Kiitoksia vastanneille! Tuopa olisikin kun olisi joku vertaisporukka jossa voisi käydä kokoontumassa, mutta kun ei ole vastaavia sairaita paljoa - edes koko maassa. Nyt on tosin kuntoutukseen hakemus menossa, josko tuolta saisi sitten enempi tietoa asioista, saas nähdä jos pääsee sitten.

Tuo oli ihan hyvä idea käydä vaikka paikallisella mt-toimistolla katselemassa. Aika sulattelu puolestaan on lähteä johonkin liikunnalliseen porukkaan, kun on pitkän linjan kuntoilutausta ja pyörätuoli odottanee tulevaisuudessa... No, kunhan tästä saa tätä psyykettä kasattua niin ehkä johonkin...

Käyttäjä Hukka73 kirjoittanut 03.12.2012 klo 14:46

Kannattaa selvittää olisiko klubitalo toimintaa asuin aluellasi. Hyvä paikka ja voi tutustua ihmisiin sekä saada vertaistukea jäseniltä.🙂🎂