Saako täältä vertaistukea?

Saako täältä vertaistukea?

Käyttäjä metallia aloittanut aikaan 09.06.2010 klo 16:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä metallia kirjoittanut 09.06.2010 klo 16:28

Hei !

Ajattelin kirjoitella tänne jos täältä saisin vertaistukea?

Mun tilanteeni on mahdoton. Kaikki mun ihmissuhteeni menevät pieleen enkä jaksa tätä enää. Tiedän kyllä miksi ne menevät pieleen ainakin osittain.. En viitis kirjoittaa tänne koko elämänkertaani, mutta jotku sanoo tietty, että kavereita tulee ja menee, mutta kun niitä on useita kenen kanssa mennyt välit poikki niin ei se ole enää sitä, että niitä tulee ja menee. Nytkin olen menettänyt 3 tärkeää ihmissuhdetta lyhyen ajan sisään. On ihan toivoton olo mulla nytkin. Mulla on suunnitelmia tulevaisuuteni suhteen ja ne on aika ikäviä… Voin kyllä kertoa niistäkin enemmän jos jotakin kiinnostaa? Mutta katsellaan nyt tuleeko ees yhtään vastausta.. niin turhaa tämäkin tiiän sen…

Käyttäjä samppa123 kirjoittanut 09.06.2010 klo 20:16

metallia kirjoitti 9.6.2010 16:28

Hei !

Ajattelin kirjoitella tänne jos täältä saisin vertaistukea?

Mun tilanteeni on mahdoton. Kaikki mun ihmissuhteeni menevät pieleen enkä jaksa tätä enää. Tiedän kyllä miksi ne menevät pieleen ainakin osittain.. En viitis kirjoittaa tänne koko elämänkertaani, mutta jotku sanoo tietty, että kavereita tulee ja menee, mutta kun niitä on useita kenen kanssa mennyt välit poikki niin ei se ole enää sitä, että niitä tulee ja menee. Nytkin olen menettänyt 3 tärkeää ihmissuhdetta lyhyen ajan sisään. On ihan toivoton olo mulla nytkin. Mulla on suunnitelmia tulevaisuuteni suhteen ja ne on aika ikäviä... Voin kyllä kertoa niistäkin enemmän jos jotakin kiinnostaa? Mutta katsellaan nyt tuleeko ees yhtään vastausta.. niin turhaa tämäkin tiiän sen...

Kyllä saa vertaistukea! Itsellä mennyt niin monta kaveri ja myös seurustelusuhdetta pilalle
omien häiriöiten takia, etten edes niitä jaksa muistella! Eniten harmittaa ne parhaat ystävät
joitten kanssa tullut koettua lapsuudesta asti kaikkea! On helvetin paha ajatella, että olen
vaan tällainen täysin viallinen yksilö ka koittaa löytää ne hyvät asiat itsestä ja kelata että
mikään ei ole mun vikaa tai mun omaa valintaa!! Tottakai olisin valinnut täysin vakaan mielen ja
luonteen jossa ei ole "heikkouksia", mutta tällä on mentävä mitä on annettu! Mikään avun
pyytäminen ei ole turhaa, ja apua saa ihan varmasti, vaikka se joskus kestää ja oikeat henkilöt
ei aina satu kohdalle ekalla kerralla, eikä välttämättä tokallakaan kerralla. Mun tulevaisuus on täynnä kysymysmerkkejä ja epätietoisuutta, mutta jonkinlainen toivo on olemassa sydämmessä
ja siinä, että tämä yhteiskunta hoitaa meitä heikoimpia! Toivottavasti tästä oli edes jotain
apua ja toivoa tilanteeseesi!🙂

Käyttäjä Ei voi ymmärtää.... kirjoittanut 09.06.2010 klo 21:44

Moi!
Minä vastaan ainakin ja tuen niin hyvin,kuin vain pystyn ja kykenen🙂
Minä en ainakaan sano,että kavereita tulee ja menee...elämässä vaan sattuu ja tapahtuu kaikenlaista ja ainahan sitä toivoo,että tulee myös niitä pysyviä asioita ja jos kaikki aina häviää,on todella vaikea uskoa että joku voisi pysyäkkin.... Jos vaan jostain saisi edes hiukan toivoa,on sekin jo paljon. En minäkään usko mihinkään ennenkuin näen ja jos silloinkaan. Mullakin on sattunut niin paljon tähän ikään mennessä,mutta aina jostain kaivan sen pienen toivonkipinän.
Mikä näissä sun suhteissa on mennyt vikaan,miks ne ihmiset on lähteneet?
Kirjoittele lisää,niin yritän olla tukenasi🙂🌻

Käyttäjä Leevi1212 kirjoittanut 09.06.2010 klo 23:25

Uskon, että niille ihmissuhteiden katkeamisille voi saada muutoksen. Tuntematta sinua tarkemmin, niin luulen että oleellista on tunnistaa miksi ihmissuhteet menevät poikki. Itselläni oli takavuosina todella lähellä mennä moni ihmissuhde poikki, koska koin loukkaantumista jostakin ystävieni sanomisista tai teoista ja olin melkein valmis ennemmin ottamaan etäisyyttä kuin selvittämään mistä oli kyse. Itsetuntoni oli silloin hyvin haavoittuvainen. Tämä oli vain esimerkki ja voi olla että sinulla on aivan eri syistä välirikkoihin. Sen olen jonkin verran oppinut, että voin vaikuttaa lähinnä omaan käytökseeni ja asenteisiini. Jos muut ovat ikäviä ja heillä on ikävä asenne, niin kynnysmatoksi ei tarvitse jäädä. Hyvä on kuitenkin yrittää selvittää asiat armollisessa ja anteeksiantavassa mielialassa.
Tsemppiä sinulle,

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 10.06.2010 klo 09:38

Heippa
Joo kyllä tällä palstalla saa keskustelu apua ja tukea.
No mistäs se johtuu että ystävyys suhteet katkeavat??
Niin kyllähän niitä ystäviä tulee ja menee ja sekin paljolti riippuu elämäntilanteesta
olet esim koulussa toisella paikkakunnalla niin kun koulu loppuu niin yleensä sit kaveritkin jää
ja elämäntilanne heittelee miten milloinkin.
Mut kyllä ihmisellä pitäisi olla pari hyvää ystävää jolle voi kertoa ilot ja surut???
No mitä suunnitelmia sulla on tulevaisuudensuhteen???
mut kyllä elämästä kannattaa nauttia sillä se on todella upeeta niinkuin nyt kun on kesä ei pysty olemaan upeempaa kuin suomen kesä voi kun ei loppus koskaan mut menee todella nopeasti.
Ja itseasiassa onni koostuu ihan pikkuasioista ja niistä kannattaa nauttia.
mut kirjoita mitä sulle kuuluu.
Kaunista kesää sulle.