Rohkeutta olla oma itsensä

Rohkeutta olla oma itsensä

Käyttäjä *Aino* aloittanut aikaan 15.08.2012 klo 15:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä *Aino* (Työntekijä) (Kriisikeskus Mobile Seinäjoki) kirjoittanut 15.08.2012 klo 15:52

Tänään, keskiviikon liveryhmässä, oli yhtenä aiheena rohkeus.

Toivon, että tähän ketjuun voisivat kaikki käydä kirjoittamassa pieniä tavoitteitaan, joiden avulla mennä sitä kohti, että voisi olla rohkeammin oma itsensä. Ja sitten käydä kommentoimassa, miten on onnistunut.

Toivon, että kaikilta löytyy rohkeutta olla oma itsensä, toimia, pukeutua ja sanoa asioita omana itsenään. Pienin askelin kohti rohkeutta! 🙂🌻

Onnistumisen iloa! 🙂🌻

Käyttäjä syyskuu2 kirjoittanut 30.09.2012 klo 21:49

Tommy Hellsten taisi tämän kirjassaan Virtahepo työpaikalla, sanoa, että se on rohkeutta, että menee ja tekee asioita, vaikka pelkää! Itse olen ollut koko elämäni nuoruudesta saakka sosiaalisten tilanteiden pelkääjä ja jännittäjä. Toki helpompia vaiheita on ollut.
Silti täytyy sanoa, että aina monien mankeleiden läpi on melkoisen raskasta mennä. Mikä se on, kun tälläisestä sos tilanteiden pelosta EI voi päästä? Kuka voisi sen kertoa? Olen vuosien varrella siis käynyt mielenterveystoimistot, sen jälkeiset psyk poliklinikat, Kelan psykoterapiassa, jännittäjien ryhmässä sekä ahdistuksen hallintaryhmässä. Lääkitykset on. Venlafaksiini, rivatril ja propral.
Sitä ei ainakaan voi sanoa, etten olisi yrittänyt kaikesta huolimatta. Stressinsietokyky tosin sattuneesta syystä ei ole paras mahdollinen. Teen sijaisuuksia ja keikkaa, että voin tauottaa työtä. Kolme ammattia mulla on ja työelämässä yritän siis olla. Ja tykkään olla työelämässä, kun vain se jaksamisen ja mielekkyyden mitoitus on suht kohdillaan.
En tiedä, vastasinko nyt muuten tuohon itse kysymykseen...

Käyttäjä Eitsu kirjoittanut 10.10.2012 klo 10:28

Haluaisin olla rohkeampi olla välittämättä muiden mielipiteistä ja olla soimaamatta itseä. En haluaisi käpertyä kuoreeni vaan olla rohkeasti sitä mitä olen, niinkuin joskus aiemminkin.

Haluaisin olla rohkea, että voisin aloittaa uuden musiikkiharrastuksen ja olla rohkeasti luova ihminen. Nyt tunnen olevani lukossa ja solmussa oikeastaan kaikin tavoin?😞

Käyttäjä maya_ kirjoittanut 16.10.2012 klo 15:31

Minäkin haluaisin olla rohkea ja tehdä kuten itse haluan. Teen tällä hetkellä liikaa asioita koska minun on pakko ja joita en oikeastaan haluaisi, ja tästä syystä olen voinut huonommin ja huonommin.
Olen nyt irtaantunut harrastuksesta johon ei ollut motivaatiota. Harrastukseen liittyi vastuuta ja se tuntui enemmänkin velvollisuudelta ja vei energiaa jota minulla ei ollut. On paljon asioita joihin minun on saatava muutos ja toivon että minulla nyt jos koskaan olisi rohkeutta kuunnella mitä oikeastaan haluan. On vaikeata kuunnella itseään, kun on kuten "repukka" totesi elämässään ottanut muiden mielipiteitä liikaa huomioon. En ole oppinut kuuntelemaan itseäni tarpeeksi.
Kysyn vieläkin aivan liian usein muilta ihmisiltä miten minun kannattaisi tehdä tai haen muilta tukea päätökseeni, sen sijaan että uskaltaisin tehdä heti kuten itse haluan. Minun pitäisi tässä asiassa rohkaistua!!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 28.12.2012 klo 15:29

Minäkin haluasin lisää rohkeutta tehdä asioita. Rohkeutta sanoa
mielipiteensä. Olen ujo ja arka. Ainakin töissäihmiset ovat tottuneet
etten ota kantaa asoihin. Teen nöyrästi mitä pyydetään. Joskus rohkeudenpuuskass
erehdyn sanomaan mielipiteeni tai kieltäytymään asiasta. Siitä
nousee haloo. En ole yhteistyöhaluinen. Aina ei jaksais olla se"kynnysmatto"
Haluais olla rohkea mennä mukaan asioihin. Se taitaa tällä hetkellä
olla vain unelmaa.😑❓