Riippuvainen ystävyydestä …

Riippuvainen ystävyydestä ...

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 14.11.2020 klo 17:59 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 14.11.2020 klo 17:59

Minulla on ystäviä joista huomaan olevani riippuvainen monella tavalla. Heidän seurastansa, heidän autoistansa, ja heidän perhe-elämästänsä ( myös lemmikeistänsä ). Tämä riippuvuus menee niiden ystävieni suhteen liian pitkälle, joita tapaan usein päivittäin, viikottain, tai olen yhteydessä puhelimella. En paljoa ajattele muita kuin heitä. Nyt ajattelin ottaa vähän etäisyyttä, mutta kaipaus on kova.

Käyttäjä kirjoittanut 14.11.2020 klo 18:47

Mietin voinko istua hiljaa paikallani muutaman tunnin tekemättä mitään sen kummempaa, kuin juon kahvia ja syön leipää sen kanssa, vai pitääkö ottaa kirja esiin ja ruveta lukemaan.

Käyttäjä kirjoittanut 18.11.2020 klo 08:00

Paha-olo, tuntuu kuin ei helpottaisi millään. Olen keskustellut asiaoista monen henkilön kanssa, mutta en tiedosta mistä tämä paha-olo on lähtöisin. Tuntuu kuin olisin osa jotain kokonaisvaltaista yhteisöä, joka ei ymmärrä minua osaksi kokonaisuutta. Mistä lienee tuollainen mielenyhtymä? Joka tapauksessa tämän olon perus-syy on jossain, joidenkuiden muiden käsityksissä, koska itselläni ei ole käsitystä mistä se johtui, eikä mihin se johtaa. Ystävien kanssa olen puhunut, mutta ei ole mitään syytä olettaa että ystäväni ratkaisisivat tämän pulman. Oloni olen saanut tämänkaltaiseksi ennenkin, mutta en tiedostanut syitä siihen. Mistä on kyse? Voinko tehdä jotain vain oloni korjaamiseksi? Olenko taas kuin tuollainen Olento, joidenkuiden muiden ajatusmaailmassa, josta seurauksena kärsin pahasta-olosta? Keksisinkö mistä on kyse, ja mihin sellainen ajatustapa minut johdattaa?

Käyttäjä kirjoittanut 20.11.2020 klo 08:15

Helpotus oli aika moinen eilisen epätoivoisen olon jälkeen, kuin huomasin lunta maassa. Tuli olo etten sittenkään ole yksinään tässä maailmassa, ja että on olemassa Jumala, joka ratkaisee pulma tilanteita parhaalla katsomallaan tavalla. Uskoni Jumalaan lujittui.

Käyttäjä kirjoittanut 20.11.2020 klo 10:41

Aurinko paistaa pitkästä aikaa. Voisin lähteä ulos kävelylle, vaikka pitäisi keskittyä kotitöihinsä. Harvoin on sellainen ilma että tekisi mieli kävelylle. Ystävilläni on harrastuksensa, jotkut ovat samoja kuin minulla. En harrasta paljoakaan enää nykyään.