riippuvainen vihasta ja surusta?
Olen jonkun aikaa miettinyt, mistä tietää että on surrut liian kauan, ja että olisi aika päästää irti. Erosin reilu puoli vuotta sitten, jolloin murenin aivan täysin. Koko seurustelu aikamme, mieheni imi minusta kaiken elämän irti, joten kun hän lähti elämästäni, jäin kuihtuneena yksin. Piti yrittää jatkaa ja koota elämä taas kasaan. Todellista anteeksipyyntöä ei koskaan tullut, vain syytöksiä, että minussa on jotain vikaa kun en pääse asiasta yli. Mitään selitystä erollemme en saanut, kuulemma eksääni ei oltu luotu seurustelemaan. Kumminkin hyvin pian, hän otti uuden naisen elämäänsä. Ja se herätti suruni uudelleen eloon. Tuntuu etten pääse tämän asian yli. Välillä tuntuu että saan voimaa surusta ja vihasta. Ihankuin olisin niistä riippuvainen. Siksi ehkä aika-ajoin, otan eksääni yhteyttä, tiedän että hän vain syyttelee minua ja saa minulle pahan olon. Haluaisin taas olla se itsevarma ihminen joka olin ennen kun tapasin eksäni. Olin todella onnellinen siitä kuka olin. Haluaisin päästä tämän asian yli ja unohtaa koko ihmisen. Haluaisin nousta tämän asian yläpuolelle, ja päättää että minä määritän sen kuka olen, ei eksäni. Toisaalta taas ajattelen että saan surra niin kauan kuin tarve vaatii. Mutta onko tämä enää asian suremista, vai haenko itselleni tietentahtoen tilanteita, jotka elvyttävät suruni yhä uudelleen ja uudelleen, koska en osaa olla ilman suruani?