Rantalomalle yksin kaamosta pakoon?

Rantalomalle yksin kaamosta pakoon?

Käyttäjä LonelyWolf aloittanut aikaan 11.01.2014 klo 12:44 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä LonelyWolf kirjoittanut 11.01.2014 klo 12:44

Olen käynyt itseni kanssa eipäs-juupas -taistelua siitä uskaltaisinko lähteä rantalomalle yksin. Ottaisin vain jonkun halvan äkkilähdön ja lähtisin hakemaan energiaa auringosta. Tämä kaamos tuntuu aina vain pahemmalle, mitä enemmän tulee ikää lisää.

Välillä tunnen jopa pientä innostusta ja näen itseni rannalla lukemassa kirjoja tai juoksemassa aamulenkillä rantaviivaa pitkin. Sitten yhtäkkiä koko mieliala taas lässähtää ja ajattelen, että siellä tulisi kuitenkin paha mieli kun ympärillä näkyisi vain pariskuntia ja perheitä. Tuntisin itseni sielläkin vain kummajaiseksi. Miten yksin pääsisi käymään edes uimassa kun ei olisi ketään vahtimassa tavaroita. Ravintolassa olisi ahdistavaa istua yksin syömässä. Toisaalta välillä ajattelen, että mitä siinä häviäisi jos kokeilisi mennä. Paha olo mulla on täälläkin. Miten osaisi asennoitua niin, että ei välittäisi muiden arvostelusta? Sitä on niin kyllästynyt olemaan aina se ulkopuolinen, joka vain seuraa sivusta kun muut elävät.

Todella rasittavaa tämä mielialan heittely ihan joka asiassa.
En pysty tekemään mitään päätöksiä kun jo seuraavassa hetkessä olen ihan eri mieltä.

Ärsyttää sekin kun kaikki äkkilähdöt ovat oletuksena kahdelle hengelle.
Ihan kuin yksinään ei olisi oikeutta edes olla olemassa tai ainakaan matkustaa.
Tätä maailmaa ei ole tehty yksinäisille ihmisille.

Onko kellään kokemuksia rantalomailusta yksin?
Olen muutaman vuoden yli kolmekymppinen nainen.

Käyttäjä karoliina83 kirjoittanut 07.04.2014 klo 18:12

Tämä tulee ehkä myöhässä, mutta kannustan ehdottomasti lähtemään. Yksin matkustaessa saa kokemuksia aivan uudella tasolla kun lähtee mieli avoimena. Myös itseluottamus kasvaa, kun huomaa pärjäävänsä. Yksin matkustaessa saattaa myös löytyä uusia tuttavuuksia. Käytännön vinkkinä esim. rannalle uimaan mennessä vain pyyhe mukaan ja huoneen avaimen voi jättää hotellin vastaanottoon. Ja jos sitten tuntuu ettei viihtyisikään yksin, niin viikko menee kuitenkin nopeasti ja onpahan yhtä kokemusta rikkaampi. Muistan kun itse lähdin 19-vuotiaana yksin pariksi kuukaudeksi Englantiin töihin. Lentokentällä piti tovi kerätä rohkeutta, kun olisi pitänyt löytää oikea bussi ja tuntui etten uskalla puhua kenellekään. No pakkohan se oli ruveta toimimaan ja oli muuten yksi elämäni ikimuistoisimpia reissuja. Rohkeasti vaan!🙂👍