Rahavaikeudet ja ulosotto

Rahavaikeudet ja ulosotto

Käyttäjä juro50 aloittanut aikaan 12.06.2015 klo 15:53 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä juro50 kirjoittanut 12.06.2015 klo 15:53

Hei
Itse tuli mania vaiheessa otettua velkaa ja vippejä jotka nyt menossa ulosottoon,onko kenelläkään tietoa kuinka nopesti käräjäoikeuden päätöksen jälkeen uo lähettää maksulappuja?

Käyttäjä olkinainen kirjoittanut 13.06.2015 klo 12:31

Juro50; tämä on nyt vain toisenkäden tietoa mutta joku pari viikkoa varmaan menee oikeuden päätöksen älkeen ennenkuin ulosottoviranomainen ottaa yhteyttä. Tavallisesti hyvinkinin inhimillinen instanssi, kun vain itse on aktiivinen ja haluaa tehdä esim maksusuunnitelman jne.
Tällaista tietoa sain, ja uskon että näinhän se useimmiten on. Kun vain itse on aktiivisesti mukana maksun hoidossa niin silta puolen kyllä tullaan myös vastaan.
Voimia sulle

🙂🌻

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 13.06.2015 klo 15:14

Kannattaisiko mennä kuntasi/kaupunkisi velkaneuvojalle? Heiltä saa kuulemma aika paljonkin apua tuollaisissa asioissa. 🙂👍
Itselläni ei ole kokemusta joten en voi varmaksi sanoa mitään, mutta olen kuullut hyvää palautetta.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 14.06.2015 klo 08:51

Hei
Kiitos neuvoista Olkinainen ja Baileys.Olen ollut yhteydessä velkaneuvojaan,mutta tämä odotus näyttää olevan vaikeinta.😎

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 18.06.2015 klo 10:58

Hei
Noin kaksiviikkoa siinä meni,nyt soitin ensimmäisestä laskusta,ihan asiallista toimintaa uo:ssa.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 28.08.2015 klo 17:34

Hei
Kyllä ottaa- aivoon kun ulosoton jäkeen jää muiden laskujen ja ruan ostamiseen vain vähän rahaa.
Viikottain tulee uolta kirjeitä postilaatikkoon.
En tiedä pystynkö edes kunnalista lääkärissä käyntiä maksamaan.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 29.08.2015 klo 10:06

Hei
Ollaan pudottu jonkinlaiseen loukkuun,kun ei sossusta saa mitään,kun on velkainen asunto ja tulot juuri jonkin rajan yli,Käteen mulla jää pakollisten menojen jälkeen noin 200e.
Onko kellään ehdotuksia mitä tehdä?

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 29.08.2015 klo 10:32

juro50 kirjoitti 29.8.2015 10:6

Hei
Ollaan pudottu jonkinlaiseen loukkuun,kun ei sossusta saa mitään,kun on velkainen asunto ja tulot juuri jonkin rajan yli,Käteen mulla jää pakollisten menojen jälkeen noin 200e.
Onko kellään ehdotuksia mitä tehdä?

Lisään vjelä että tällä 200e pitää maksaa puhelin laskut lääkkeet ruoka.
Tulee vähän katkeroitunut olo..... mutta yritetään jaksaa.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 30.08.2015 klo 22:12

Voisitteko laittaa asuntoa myyntiin/vuokralle ja muuttaa itse muualle jolloin saisitte toimeentulotukea? Käykää kirkolla diakoniassa puhumassa tilanteesta ja myös sosiaalitoimistossa! Vaikea pelkkien paperien kautta tietää kokonaisuudessaan millainen tilanne on. Kelalle myös käymään josko sieltä jotain selviää. Velkaneuvojaa suosittelen edelleen niinkun aikaisemminkin jolloin saa velat kuntoon ja kunnon maksu määrän eli maksasit vaan tietyn summan kuussa velkaa pois.
Kyllä asioilla on tapana lutviutua, mutta sen eteen pitää itse tehdä asioita niin kauan ja joka päivä kunhan kaikki asiat on jollakin tavalla selvänä.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 31.08.2015 klo 15:21

Baileys kirjoitti 30.8.2015 22:12

Voisitteko laittaa asuntoa myyntiin/vuokralle ja muuttaa itse muualle jolloin saisitte toimeentulotukea? Käykää kirkolla diakoniassa puhumassa tilanteesta ja myös sosiaalitoimistossa! Vaikea pelkkien paperien kautta tietää kokonaisuudessaan millainen tilanne on. Kelalle myös käymään josko sieltä jotain selviää. Velkaneuvojaa suosittelen edelleen niinkun aikaisemminkin jolloin saa velat kuntoon ja kunnon maksu määrän eli maksasit vaan tietyn summan kuussa velkaa pois.
Kyllä asioilla on tapana lutviutua, mutta sen eteen pitää itse tehdä asioita niin kauan ja joka päivä kunhan kaikki asiat on jollakin tavalla selvänä.

Hei B
Asunnossamme niin paljon velkaa ettei myynnistä mitään apua,elikäs jää vielä myymisen jälkeen asuntolainaa.Velkaneuvontaan yritän soitella.Mutta kun viimeksi keväällä soittelin sanoi että liian pienet tulot velkajärjestelyyn.Mutta katsotaan mitä sanoo kun soittelen tällä viikolla.Kiiitos Baileys neuvoista tuli parempi olo heti.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 03.09.2015 klo 12:29

Hei
Soitin velkaneuvontan,pyysivät tulo ja menolaskelmia,teen niitä juuri.Toivotaan että asiat alkavat etenemään.😎