Pyytäisin kynttilää

Pyytäisin kynttilää

Käyttäjä katinka3 aloittanut aikaan 28.11.2013 klo 18:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä katinka3 kirjoittanut 28.11.2013 klo 18:39

Olen tänne kirjoitellut joitain kertoja, Omasta masennuksestani tai olen kait luullut että olen siitä jo yli menossa. Sen kaiken keskellä en huomannut että poikani voi huonosti. Hän peitti sen niin tarkasti ettei kukaan huomannut. Hän päätyi tekemään itsemurhan 14pv. tätä kuuta. Se tuli niin täytenä yllätyksenä kun kaikki hänen osaltaan näytti olevan hyvin. Tänään hän olisi täyttänyt 17 vuotta. Nyt pyydänkin tätä kautta, koska en facebookkia juurikaan käytä, että kaikki halukkaat sytyttäisivät hänelle kynttilän ympäri Suomea. En tiedä kuinka muutenkaan viettäisin hänen syntymäpäiviään. Isä ja pikkuveli ja muutama tuttu syövät kakkua mutten jaksanut mennä heidän luokseen. Suurin osa kynttilöistä on pääkaupunkiseudulla mutta toivoisin niitä sytytettävän ympäri suomea. Erityisesti jos saisi yhden kynttilän käsivarteen vaikkei Juhani siellä ehtinyt koskaan käydä, mutta siksi juuri. Maanvaiva, nyt tämä pyyntö kohdistuu erityisesti sinulle. Olen pahoillani että rasitan teitä kaikkia tällä pyynnöllä mutta tämä valomeri tuottaisi minulle juuri nyt hieman hyvää oloa jos niin edes voi sanoa. Toivon että Juhani näkisi mahdollisimman paljon kynttilöitä ympäri suomen. Hän oli todella hyvä poika ja toivoi ihmisten elävän elämänsä hyvin ja pitävän rakkautta tärkeänä. Näin hän kirjoitti jäähyväisissään vaikkei se ollut sanasta sanaan noin mutta ajatus oli näin lyhennettynä tuo. Kynttilöitä, valoa ja lämpöä hänen syntymäpäivänään toivoo äitä.

Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 29.11.2013 klo 09:58

Kynttilä sytytetty päivän myöhässä yhdessä pian kaksi vuotiaan poikani kanssa🙂👍

Käyttäjä katinka3 kirjoittanut 29.11.2013 klo 16:47

Kiitos VimmaVimma. En huomioinut että ylläpito julkaisee tekstit aina viiveellä tarkastuksen jälkeen. No moni kynttilä palaa vielä tänäänkin. Kynttilä on ainoa lohtu itselleni tässä tilanteessa.

Käyttäjä Leealea kirjoittanut 29.11.2013 klo 17:44

Täällä syttyy kynttilä jonka toivon tuovan lämpöä ja lohtua pi meään.

Käyttäjä Monange kirjoittanut 29.11.2013 klo 17:46

Minäkin sytytän kynttilän juuri poikasi kunniaksi ja muistolle. Elämä on kallis lahja, koitetaan aina muistaa se ja olla siitä kiitollisia. Kaikkea hyvää ja katsotaan, kun kynttilöiden valot tuikkivat pimeästä ja luovat toivoa..

"A certain darkness is needed to see the stars"
- En muista kuka tuon sanoi, mutta minusta aika osuvasti sanottu… 🌻🙂🌻

Käyttäjä sr kirjoittanut 29.11.2013 klo 21:54

Täällä pohjoisessakin syttyyy kynttylä poikasi muistolle.
Suuri osanottoni poikasi menetyksestä ja voimia jatkoon ja halaus näin virtuaalisesti.

Käyttäjä kirjoittanut 29.11.2013 klo 22:30

Hei, on ollut noita työhommia, en ole lukenut tätä. Miehän en nyt ihan talvella asu Käsivarressa vaan alempana. Mutta huomenna menen Jierstivaaraan, googella voit katsella kuvia sieltä. Sytytän sinne kynttilän.

Kiitos, näin kaunista minulta ei ole koskaan ennen pyydetty.
Otan osaa suruusi myös.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 30.11.2013 klo 10:27

Syvä osanotto minultakin ja halaus. Kertomasi kosketti sydämestä saakka. Uskon, että hän oli ihana lapsi. Sytytän ihan pian kynttilän ja toivon sinulle mahdottoman paljon voimaa ja valoa jaksaa. Varmaa on ainakin se, että ikuisen valon maassa ei kellään ole huono olla, kuten usein tässä maailmassa. Hänen muistolleen.

Käyttäjä katinka3 kirjoittanut 02.12.2013 klo 23:52

Kiitos teille kaikille kynttilän sytyttäneille. Ja erityisesti Maanvaivalle jonka kynttilä oli tietääkseni pohjoisin ja kenties myös kauneimmissa maisemissa. En pysty pojalleni enää muuta antamaan kuin kynttilöiden lämpöä ja valoa, siksi tämän pyynnön lähetin teillekin.
Kai tämä on ainut tapa millä enää pystyn hänelle viestittämään sitä mistä olisi täällä maanpäällä eläessä pitänyt enemmän puhua, rakkaudesta ja hyvyydestä.
Olen kuunnellut paljon Chisun kappaletta Yksinäisen keijun tarina. Se on hyvin koskettava. Jos osaisin niin linkittäisin sen tähän teille kuunneltavksi.

Käyttäjä kirjoittanut 03.12.2013 klo 14:32

Tässä se kappale on. Myös minun lempilauluja.

http://www.youtube.com/watch?v=gVppceNO7uE

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 04.12.2013 klo 13:39

Mielessäni olen surussasi mukana. Oma poikani on nyt 20- vuotias ja vaikuttaa masentuneelta. Olen yrittänyt häntä auttaa keskustella ja yrittänyt myös saada lähtemään psykiatriselle sairaanhoitajalle, mutta ei hän koe olevansa avun tarpeensa. Elämänsä hän on sotkenut tekemällä alkoholin vaiktuksen alaisena tekoja joista pian joutuu oikeuteen. Niskassa mittavat vahingonkorvaukset maksettavana. Näyttää että ei ole paljon valoa tunnelin päässä, mutta yritän kaikin tavoin tukea häntä. Joka päivä pelkään että hän tekee jotain pahaa myös itselleen.
Toivon että jonain päivänä surusi edes vähän hellittää ja pystyt itse jatkamaan elämääsi.