Puran sydämeni ja pääni..
Olen 34 vuotias, naimisissa, 1 lapsi, mutta maailma meinaa kaatua päälle.
Tämä stoori alkaa hyvin tutusti:
Isäni on alkoholisti ja juonut koko ikänsä. Kaikki pyhät ja viikonloput olivat aina viinan täyttämiä. Äiti joutui joskus lähtemään isää karkuun naapuriin ja me lapset jäätiin omiin huoneisiin nukkumaan. Joskus isä ja kaverit yltyivät huutamaan ja tappelemaan niin, että minä käärin pienimmän siskon peittoihin ja isomman puin omiin vaatteisiin ja hyppäsimme makuuhuoneen ikkunasta karkuun.
Sitten äiti sai tarpeeksi (olin seitsemännellä luokalla) ja päätti lähteä opiskelemaan ja otti nuoremman siskon mukaan. Jäin isomman pikku siskon isän hoiviin. Äiti tuli viikonopuksi kotiin ja muistan sen helpotuksen tunteen. Mutta meno oli niin raju, että äiti otti myös toisen pikkusiskon mukaansa ja minä jäin isäni kanssa kahdestaan kotiin. Ja voin kertoa, että koulusta kotiin meno oli kuin olisi mennyt ammuttavaksi. Meilkein joka viikko oli kaksi päivää kosteat juhlat kotona tai sitten isä toi toisia naisia kotiin ja hommaili niiden kanssa. Minä näin ne kaikki.
Minä muutin pois kotoa 15 vuotiaana ja olin helpottunut. Jotenkin kuitenkin kaikki ne asiat kummittelivat ja välillä hyvinkin tyhmän rohkeasti käytin alkoholia. irtosuhteita oli paljon ja olin todella kylmä miehiä kohtaan.
Sitten parikymppisenä seurustelin 4 vuotta, joka loppui minun ahdistukseen. Olimme jo niin kauan seurustelleet, että kaikki toivoivat häitä ja lapsia. EIIII… Ja tämä tyttö lähti. Kävin sen jälkeen puhumassa ammattiauttajalle isävihasta, koska se häiritsi minua niin paljon. Se hoito jäi mielestäni jotenkin kesken ja vihaa jäi mahaani pyörimään.
Sinkkuna pyörin monta vuotta ja tein hulluna töitä ja opiskelin… Jottei vaan jäänyt aikaa ajatella! lyhyitä suhteita oli, mutta ahdistuin niistä hyvin helposti.
Sitten löysin nykyisen mieheni.. Ihana! Rakastuin häneen määrätietoiseen ajatteluun, huuliin, silmiin, mahtavaan luonteeseen. Kun sitten rupesimme lapsen tekoon, niin heti iloisen uutisen kuultua hän jätti minut ns yksin. Ei enää hellimistä, ei rakastelua. Kuulemma ei halunnut satuttaa lasta. Ja taas minä jäin yksin!!!! Tästä lähti nykyinen tila:
Synnytys oli pitkä ja raju, mutta ihana lapsi meille syntyi. Rajun synnytyksen myötä sairastuin kilpirauhasen rajuun ylitoimintaan. Valvoin pari viikkoa putkeen ja nukuin vartin ja taas sama uudestaan. Tämä kesti melkein vuoden ja olin ihan loppu.
Vaikka pyysin apua mieheltäni, niin apua ei tullut. Hän ei ymmärtänyt tätä sairautta. Eihän minusta valunut verta tai jalka ollut poikki tai kuumetta… Pyysin häntä mukaan lääkärikäynneille, jotta hän voisi kysyä itse myös tästä minua piinaavasta sairaudesta. Mutta ei!! Ei kiinnostanut.
2007 minulta leikattiin kilpirauhaset kokonaan pois ja se vajaatoiminta veti nyrkillä suoraan naamaan. Väsytti koko ajan, kiloja alkoi tulla, mieliala vaan laski ja laski ja vieläkään ei miestä kiinnostanut. Pyysin häntä silloin vielä lääkärikäynnille, mutta aikaa ei ollut.
Nyt alkaa jo pohja näkyä. Voimat on ihan loppu, kyyneleitä ei enää löydy, nukkua vois vaikka yöt ja päivät tai unta ei tule ollenkaan.. Tällä hetkellä olen työttämänä, mutta jotenkin koen sen onnekseni koska töihin en nyt kykene.
En tiedä mistä apua hakea ja jos saan apua, niin mitä sitten? Olen puun ja kuoren välissä.
Vuosi sitten mies aloitti utelun ja kyselyn, että mikä minua vaivaa. Mikä minua vaivaa? Perhana, olisi tullut mukaan lääkärikäynneille, niin olisi voinut auttaa ja olla rinnalla. Mutta jätti minut yksin sairastamaan. Olen niin loukkaantunut hänelle.
Nyt minun ei tee mieli hänen kanssa jutella mistään tai kertoa hänelle mitään, vaikka kuitenkin haluaisin. En halua hänen kainaloon, mutta kuitenkin haluan.
Haluan apua, mutta niin väsynyt lääkäreihin ja heidän tyhjiin sanoihin. olen monta kertaa käynyt sanomassa, että olen todella väsynyt ja tarvitsen apua. Verikokeisiin ja arvauskeskuksen lääkäri ilmoittaa, että arvot on kohdallaan. sinussa ei ole mikään vikana!! PAH!!
Haluan apua, koska haluan jaksaa jutella mieheni kanssa ja haluan normaalin arjen. Nyt makaan sohvalla tai yritän epätoivoisesti pitää kotia järjestyksessä.
PLEASE, apua!