Puolison masennus..
Hei.
Onko täällä ketään jolla on kokemusta puolison masennuksesta? Miten toimia jos toinen ei edes halua apua? Oma elämäni alkaa olla jo tuskaa..itkeskelen monta kertaa päivässä ja olen laihtunut yli kymmenen kiloa näiden kolmen kuukauden aikana. Tarttisin itsekkin kohta hoitoa,mutta yritän jaksaa lasten vuoksi. Mieheni syö lääkkeitä paniikkihäiriöihin ja lisäksi rauhoittavia tarvittaessa. Nyt hän ei ole kiinnostunut enään mistään..haluaisi vain mennä menojaan. Käy kyllä vielä yöt kotona nukkumassa. Hänelle on ihan mahdoton ajatus että olisi levossa,viettäisi aikaa kotona..on kuulemma niin levoton olo. Olen miettinyt eroa,mutta toisaalata olisi kamalaa heittää nämä parikymmentä vuotta unholaan masennuksen takia. Mutta kun tuntuu ettei toivoa paremmasta ole..pitääkö minun jaksaa oman mielenterveyteni uhallakin. Yritän kyllä kovasti pitää mielessäni että toinen on sairas eikä tavallaan voi toiminnalleen mitään…mutta miksi hän ei halua apua??
Kirjoittakaa ihmeessä jos on vastaavia kokemuksia tai jos olet itse ollut masennuksen syövereissä ja saanut apua ulkopuolelta..mikä sai ottamaan avun vastaan vai tuleeko avuntarve vasta omasta päästä??