Psykoterapeutin etsintä
Kaksi viikkoa sitten mun psykiatrinen sairaanhoitaja kehotti mua aloittamaan psykoterapeutin etsimisen ja mielellään traumoihin erikoistuvalle terapeutille. Selasin Kelan sivulta terapeutteja. Osalla oli omat nettisivut. Niistä ilmeni, ettei ole tilaa uusille asiakkaille. Rohkastuin soittamaan muutamalle. Sama juttu: ei tilaa ja jokunen oli lopettamassa, eikä siksi enää ota uusia asiakkaita. Yksi kyllä sanoi, että hänellä vapautuu syksyllä tilaa. Ja voin ottaa syksyllä häneen yhteyttä, jos en ole löytänyt sitä ennen terapeuttia. Sitten laitoin reilulle kymmenelle sähköpostia. Yksi heistä vastasi, että paikka vapautuu kesällä ja kehotti mua viikon sisään varaamaan tutustumiskäyntiä. Mun psykiatrinen hoitaja, kenelle mulla on aika ensi tiistaina, ei usko, että olen saanut varattua ajan mun mahdolliselle psykoterapeutille.
Tutustumiskäynti psykoterapeutille on 23.3.2022. Se maksaa 90 euroa. Se pitää maksaa itse. Siihen ei saa mistään tukea. Olen kysynyt sitä Kelasta. Mua jännittää tosi paljon mennä jollekin vieraalle puhumaan itselleni vaikeista aiheista. Toivon, että mahdollisen psykoterapeutin kanssa synkkaa. En tiedä, huomaako sen heti, jos ei ollenkaan synkkaa. Ei siihen tutustumiseen kai voi mitenkään valmistautua. Se on ainakin vaikeaa, kun tutustuminen on vasta iltapäivällä. Silloin olen jo väsynyt. Se tutustuminen on kai molemminpuolista, jos en kelpaakaan terapeutille. Se on mun yksi suuri pelko.