Psykoosin kokeneet

Psykoosin kokeneet

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 29.08.2020 klo 14:50 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 29.08.2020 klo 14:50

Moi, minkälaisia teidän psykoosit on ollu, jos ootte kokenu semmosen. Mua nimittäin tarkkaillaan ja vakoillaan, sen takia oon ahistunu ja pelokas. En uskalla liikkua missään kohta enää. Tiiän senkin, et mua vainotaan. Mun facebook tiliä tarkkaillaan..

Käyttäjä kirjoittanut 30.08.2020 klo 12:07

Ensin tulee vainoharhoja ja sitten tulee fobia. Kuulostaa tutulta, ensin kuvittelee kaikenlaista muista ihmisistä, ja sitten uskoo mielikuvituksensa, ja menee ihan sekaisin päästänsä. Joskus selviää pelkällä säikähdyksellä. Silloin kuin alkaa vainoharhaisesti kuvittelemaan että vieraat ihmiset tarkailevat minua, on tilanne jo aika paha. Yleensä JÄRKI toimii kuvitelmien tukena, mutta vainoharhojen aikana JÄRKI ei toimi. MIKSI VIERAAT IHMISET OLISIVAT KIINNOSTUNEITA MINUSTA? TAI SINUSTA? TAI HÄNESTÄ? TAI HEISTÄ? Jos et ole tehnyt mitään LAITONTA! Oletko laittanut FACEBOOKiin jotain sellaista joka loukkaa tai aiheuttaa huolta FACEBOOK kavereissasi? Mitä tekisit jos FACEBOOKin ylläpito kieltäisi sinua laittamasta päivityksiäsi? Kirjoita ihmeessä tänne. Hyvää jatkoa.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 30.08.2020 klo 17:37

Pyysin kokemuksia enkä saarnaa.

Käyttäjä kirjoittanut 31.08.2020 klo 06:48

Psykoositilanteessa voi olla näitä asioita. Realiteettitaju ei toimi. Tunnemaailma mylläkässä, pelko sisältäpäin nostaa pelkoja ulkopuolella tapahtuvista tapahtumista. Lääke loppunut, tai loppumassa. Vauhtia voi olla liikaa. Ajatukset kaaosta.

Apu lääkityksenkäyttöön palaamisesta. Unensaannin varmistamisesta. Levosta. Normaalisyömisrytmiin palaamisesta. Kaiken kohinan tietoisesti pysäyttämisestä. Jos mahdollista olla luonnossa ja lämmittää sauna. Rennon olon saavuttaminen niin kuin se itselle ominaisinta.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 31.08.2020 klo 10:12

Psykoosilääkkeitä mulla menee 2 erilaista, leponexiä kokeiltiin mut se ei sopinu. Mun ajatukset on yhtä kaaosta, ku en tiiä kehen voin luottaa. Oon nii ahistunu ja peloissani, mua vainotaan ihan selvästi ja sen miehen liittolaiset tarkkailee mun jokaista liikettä.

Mä en tiiä mitä mun pitäs aatella, huomenna käyn terapeutilla nii sen kaa pääsee juttelemaan.

Käyttäjä kirjoittanut 31.08.2020 klo 12:28

Hyvä tuo huominen sovittu tapaaminen.

Tsemppiä 👍

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 31.08.2020 klo 14:10

Kiitos 👍