Psykoosi ja ihmissuhdeongelmat
Kaksisuuntaisen mielialahäiriön kanssa on todella vaikea elää. Loukkaan ihmisten tunteita vahingossa, pelotan joitakin ja elään jatkuvan ahdistuksen kanssa. Jotkut ihmiset kiusaavat minua. Tuntevat kai että ovat oikeutettuja siihen, koska käyttäydyn välillä epäsopivasti (oudosti). Minulla on pitkä sairaushistoria mutta jotkut asiat painaavat mieltäni erityisen paljon.
Viime vuonna olin todella harhaluuloinen. Harhaluuloisuus on lisääntynyt vuosien varrella. Pelkäsin yhtä miespuolista luokkakaveria todella paljon. Olin kylmä ja hyljeksivä häntä kohtaan ja vältin häntä. Kadun tätä jälkikäteen todella paljon. Näen hänen epämukavaisuutensa minun läsnä ollessa. En halua, että hän tuntee olevansa vihattu mutten tiedä miten selittää tilannetta helpolla tavalla. Haluaisin pyytää anteeksi.
Harhani perustuvat yleensä pelkoihini ja tämä on…ongelmallista. Menin tänä syksynä luokan kanssa juhlatilaisuuteen ja sinne tuli myös toisen koulun oppilaita. Saavuin viimeisenä saliin niin siellä oli vain yksi vapaa tuoli. Kaksi riviä suoraan minusta istui minun entinen kiusaaja yläasteelta. Koko juhlapuheen aikana istuin siellä vihaisena ja täysin paniikissa koska olin vakuuttunut, että kyseinen henkilö suunnittelee minun vahingoittamista. Ilmeisesti joku viereinen tyyppi pahoitti mielensä tästä todella paljon. Ennen tätä joululomaa hän oli jättänyt minusta irvikuvan työpöydälleni. Tiedän täsmälleen kuka tämä henkilö on mutten tiedä mitä tehdä asialle.
Onko kellään samankaltaisia kokemuksia? Pliis auttakaa! Tarvitsen viisautenne.