Pitääkö todellakin olla psykoottinen ennen kuin saa apua?
Menen suoraan asiaan. Olen ollut osastohoidoissa about 25 kertaa, mutta hoitojaksot ovat aina kaatuneet siihen ettei minulla ole psykoottistasoista diagnoosia, ”ainoastaan” vaikea rajatilahäiriö, dissosiaatiohäiriö, vakava masennustila, kroonistunut ahdistuneisuushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Nyt olen kaiken muun avun feilattua 14 vuoden aikana hakeutumassa pitkäaikaiskuntoutusosastolle. Koko hoitoryhmäni mielestä se on loistava idea, mutta osaston edustaja kertoo että psykoosia omaamattomalle henkilölle ehdoton maksimihoitoaika on kaksi kuukautta (kun bipolaarituttuni oli siellä yli vuoden!). Tuossa ajassa ei ehdi edes päästä alkuun toipumisessa, kun on ollut sairas näin kauan. Eikö tosiaan MITÄÄN muuta oteta huomioon, vaan tuijotetaan vain sitä diagnoosilistaa? Eikö ole olemassa mitään tapauskohtaista arviointia? Joka ikisen (monen kymmenen) itsemurhayritykseni jälkeenkin olen törmännyt siihen, ettei minua voida hoitaa, koska EN OLE PSYKOOTTINEN. Ensin ne tulevat hakemaan pillit huutaen, ja seuraavana aamuna viskaavat kotiin ilman minkäänlaista hoitosuunnitelmaa. Antaisivat kuolla sitten, jos ei kerta kiinnosta muut kuin ne psykoottiset! (Sitäpaitsi ketä muita täällä on kohta jäljellä, kun ainoastaan psykootikkoja hoidetaan, muut saavat rauhassa tappaa itsensä?) Anteeksi nyt vaan kaikki psykootiset. Miksei kukaan kuuntele? Miksei kukaan halua auttaa? MIKSEI TÄSSÄ PASKAYHTEISKUNNASSA SAA YHTÄÄN MITÄÄN, ELLEI OLE _PSYKOOTTINEN_? Ainoa mihin tämä kannustaa, on täysin hulluksi heittäytyminen. Järkeä vai ei? Kommentteja?