Pikkutyttö minussa
Hei!
Eilen tapahtui psykoterapiassa pieni läpimurto. On siinä junnattukin paikallaan. Eilen tuskallinen kerta kun sain avauduttua jostain syvältä minusta sen pikkutytön, joka kaipaa rakkautta ja kieltää vihan. Minussa sisällä on se turvaton pikkutyttö, joka kaipaa äitiä, sitä äitiä, jota minulla ei ollut: turvallista äitiä. Kahden viikon päästä, kun alkaa taas pitkä kesätauko. Terapeutti on monasti kysynyt, miltä musta tuntuu, kun tulee tauko. Olen ennen eilistä vaan todennut, että se tauko vaan tulee. Eilen päästin tukahtuneen nyyhkäyksen, kun sain sanotuksi, miten tulen pärjäämään. Terapeutti piti eilistä hyvänä kertana. Ei tässä olekaan vasta kuin vuosi terapiaa takana. Tuntuu kuinka olisimme päässeet ”uudelle tasolle”. Tuli kaivettua asioista eilen jostain syvästä menneisyydestä, jotka vaikuttavat minuuteen ja tähän päivään ahdistavina ja pelottavina. 😞
Jotain semmoista pulppusi eilen ulos, jonka haluaisin tunkea takaisin. Se on nyt ahdistavana pinnassa. Miten voi unohtaa koetun vääryyden, jatkuvan pelon? Kipuakaan ei voi täysin unohtaa. Parhaillaan minusta aika kuluu tosi hitaasti. Onneksi sentään on kesä ja aurinko. On kuitenkin päiviä, etten halua nousta seuraavaan aamuun. Mä en jaksa vaan pärjätä. Tahtoisin haluta elää myös itseni takia enkä vaan lasten.