pikalainojen velkakierre
Olen ihan loppu. Aloin aikoinaan ottamaan pikalainoja, kun niitä sai helposti, kun oli rahantarve ja pitkään sain ne myös kunnialla maksettua. Kierre syveni, otin lisää lainoja, pikalianoja ja vakuudettomia lainoja ja nyt on tilanne se, että luottotiesot ovat menossa, ulosotto uhkaa ja mieli on pirstaleina. En kykene avaamaan postia, en vastaa puhelimeen, jos en tunne nroa ja olen päivittäin posteljoonia vastassa, että saan laitettua laskut sivuun, ennenkuin mieheni näkee ne, sillä hän ei tiedä tästä kaikesta mitään!
Olen aivan loppu ja miettinyt moneesti, mikäolisi helpoin, nopein ja varmin tapa lopettaa tämä elämä. Joitain maksusopimuksia sain lopulta tehtyä, mutta en ole varma kykenenkö niitäkään hoitamaan, jos alkaa ulosotto.
Mä en jaksa enää, kukaan ei tiedä tästä ja on aina vain vaikeampaa yrittää esittää muille, että kaikki on ok, mutta en pysty puhumaan kenellekään tästä.
Pahin velkakierre alkoi ehkä siitä, että jouduin olemaan koko kesän sairaslomalla, jolloin tuloni myös pienenivät roimasti…
Älkää vain tehkö samaa virhettä kuin minä ja langetko helppoihin lainoihin.
Yritän päästä jossain vaiheessa työterveyslääkärille, jos saisin jotain lääkettä, että pysyisin kasassa…