Minä kannustan kans puhumaan ajatuksista ja tunteistaan 🙂👍 Ja ilman, että puoliso edes kysyy, vaan kun tulee joku asia mieleen, niin sano se reilusti ja heti 🙂
Mulla on kans vaikeasti masentunut puoliso ja kieltämättä välillä se tukeminen ja tsemppaaminen on hyvinkin vaikeaa. Toki kaikki semmoinen peruselämisen ja asioiden hoitamisen tsemppaus ja kannustus sujuu ihan hyvin, mutta sitten kun puoliso loukkaantuu jostakin tai pahoittaa mielensä, niin silloin on haastavaa. Ja kun ne asiat voivat olla jotain ihan pikkujuttuja, mitä ite ei edes huomaa. Ja kun mies ei puhu, vaan menee ihan lukkoon ja pakenee jonnekin peiton alle mörröttämään, niin välillä sitä on aika neuvoton olo. Ja ne tilanteet sitten kestää tuntikausia, kun mies ei puhu mutta on suuttunu mulle ☹️
Joskus se on pelkästään jokin ilme, mistä mies olettaa että se tarkoittaa jotakin huonoa ja joskus taas joku asia, mitä olen puhellut, muuttuu masennusmuotoon ennenkuin se tavoittaa miehen ajatusmaailman... Ja sitten miehen mielestä minä olen tarkoittanu jotakin huonoa vaikka oma tarkoitus on ollut jotain ihan muuta. Toisen ajatuksia on mahdotonta lukea ja meilläkin menee joskus tunteja, kun pitää miettiä että mistä mies olis voinut loukkaantua ja yrittää sitten puhua se asia yksikseen miehelle läpi..
Hyvänä päivänä kun on kannustanu miehen sanomaan asian heti, niin se on yleensä hoitunu samantien, kun kyse on väärinkäsityksestä, joten kannustan sinuakin kertomaan ihan reilusti, mitä ajattelet 🙂👍