Persoonallisuushäiriöinen?

Persoonallisuushäiriöinen?

Käyttäjä casa aloittanut aikaan 21.07.2015 klo 21:54 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä casa kirjoittanut 21.07.2015 klo 21:54

Epäilen vahvasti olevani epävakaa pershäiriöinen. Elämä on yhtä taistelua ja epäonnistumisia tuhansittain takana päin. Mulla on todella vaikea lapsuus+muita traumoja kymmenittäin…
Olen ollut ahdistunut 20-vuotta. Joka päivä ahdistus hiipii mitä erilaisimmissa tilanteissa. Joskus olen varma, etten kestä enää. Mielialat heittelee häränpyllyä, enkä koskaan tiedä miten reagoin asioihin. Haluan vähintään kerran päivässä kuolla. Tuntuu, kun mulla olisi monta minää, jotka aktivoituu päivän aikana. Kuulostaa varmaan tosi oudolta. Työelämässä sinnittelen ja vedän taas jotain roolia, eli esitän normaalia. Sekin käy voimille.

Olen niin väsynyt jatkuvaan taisteluun. Aion hakea psykoterapiaa monen vuoden miettimisen jälkeen. Myöntääköhän Kela tukea p.häiriöisten terpiaan miten helposti? Tietääkö kukaan?

Kaipailen vertaistukea. Kuulostaako tämä persoonallisuushäiriöltä? onko tällaista kellään muulla vai olenko ainoa omituinen🙂? Miten muut olette selviytyneet pitkään jatkuneesta ahdistuksesta ja päivittäin vaihtuvasta mielialasta?

Käyttäjä aliisamaria kirjoittanut 22.07.2015 klo 11:05

Vaikuttaa kertomasi perusteella siltä että sinulla aika todennäköisesti voisi olla epävakaa persoonallisuushäiriö. En ole ammattilainen vaan sairastan itse sitä ja olin vähän yllättynyt diagnoosista kunnes lääkäri selitti mitä kaikkea se voi eri ihmisillä tarkoittaa. Etkö käy missään hoidossa? Sinun kannattaisi mennä psykiatrian lääkärille ja kertoa, että haluat tietää onko sinulla persoonallisuushäiriötä niin hän sitten tekee tai ei tee diagnoosia. Kuulostaa kyllä siltä että olisit avun ( esim. psykoterapia) tarpeessa, älä viivyttele enää! Olen itse saanut paljon, paljon apua tuon diagnoosin myötä. Olen harjoitellut uusia taitoja tunteiden kanssa pärjäämiseen ja lisännyt itsetuntemustani. Epävakaaseen on olemassa toimivia ja kuulemma tehokkaita hoitomuotoja!

Käyttäjä Ahdistaja kirjoittanut 22.07.2015 klo 11:40

Kela myöntää kyllä korvausta mutta omassa tapauksessani jouduin nyt kolmen kuukauden seurantajaksolle jonka aikana aloitetaan lääkitys ja käydään psyk.hoitajalla jutteleen. Toivottavasti sinä pääsisit nopeammin.