Pelkotilat

Pelkotilat

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 05.08.2020 klo 11:42 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 05.08.2020 klo 11:42

Moi, mulla on alkanu olee taas pelkotiloja ja pelkään, et mua satutetaan. Satuttaja voi olla kuka vaan. Onko muilla tämmösiä oloja?

Käyttäjä kirjoittanut 05.08.2020 klo 15:31

Olen kokenu joskus noita pelkoja. Enää ei ole niitä. (Ja mulla on sitäpaitsi kaveri, lemmikki joka hiirestää mullekin jos liian iso hiiri sattuu kohdalle.)

Pelko on tunnetila. Oletko huomannu muita tunteita omassa arjessa?

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 06.08.2020 klo 09:59

Hitto, et pelottaa taas. Joku satuttaa mua vielä ihan selvästi.

Käyttäjä Partaalla kirjoittanut 06.08.2020 klo 11:11

Hei. En ole asiantuntija mutta omien kokemusten pohjalta uskon, että sinä saatat kärsiä ahdisuksesta.

Pelottaako ettet pysty hallitsemaan ympäristöäsi? Tuntuuko se uhkaavalle?

Näitä tuntemuksia liittyy usein juuri ahdistukseen. Itselleni on tuttua tämä. Mielenterveystalo.fi löytyy neuvoja ahdistuksen lievittämiseen ja hallintaan.

Jos omin neuvoin ei pärjää ja tilanne tuntuu sietämättömälle kannattaa hakea apua.

Kuten täällä joku tuossa edellä taisi sanoa, pelko - ahdistus - on tunne. Se ei voi vahingoittaa sinua. Itse olen tehnyt valtavasti työtä oman itseni kanssa ymmärtääkseni itseäni ja näitä pelkojani. Tuntuu että kun oppii tuntemaan "vihollisensa" sitä on helpompi käsitellä.

Olen myös opetellut erilaisia tekniikoita miten helpottaa oloa kun kohtaus iskee. Ne toimivat kyllä ihan mukavasti. Näihinkin löytyy vinkkejä netistä.

Mutta kuten sanoin, jos elämä on vaikeaa apua kannattaa pyytää!

Käyttäjä kirjoittanut 07.08.2020 klo 12:13

Hei. Sellaiset yliluonnollisuuden pelot ovat joskus jollekulle totuus elämässä, mutta näitä usein saavat herkät ihmiset, jotka aistivat yliluonnollisen herkästi ilmapiirin vihan suunnat. Kannattaisi yrittää päästä eroon tuosta vihasta. Hyvää jatkoa syksyyn. 👎👍