pelkoa ja yskinäisyyttä

pelkoa ja yskinäisyyttä

Käyttäjä sanna89 aloittanut aikaan 29.06.2013 klo 13:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sanna89 kirjoittanut 29.06.2013 klo 13:03

Olen 23 vuotias nuori nainen. Olen tällä hetkellä työtön ja olen 4 vuoden ajan ollut väylän asiakkaana mutta tuntuu etten mene eteenpäin millään. Haluaisin töitä. mutta Olen ujo ja pelokas ja pelkään esim. Asiakaspalvelua. En tykkäisi tehdä töitä esim. Kassoilla tai puhelimen ääressä.. olen myös todella hiljainen ja vähäsanainen. ääneni värisee jos joudun juttelemaan tuntemattoman kanssa ja silmiin katsominen vaikeaa myös. Eli miten minut haluttaisiin töihin jos en saa sanaa suustani ja en osaa katsoa silmiin.. Minulla ei ole yhtään ystävää eli olen hyvin yksinäinen. En tiedä mitä haluan! Olen hukassa.. tuntuu etten tule pärjäämään missään. Onko muita jolla on samoja ongelmia? :o😑❓

Käyttäjä Eclipse kirjoittanut 20.07.2013 klo 22:23

Moikka sanna, mulla myös samanlaisia ajatuksia. Olen opiskelija, mutta jäin vaille kesätöitä, vaikka olisin niitä halunnutkin. Enkä todellakaan ollut valikoiva, hain paljon muitakin kuin opiskelemani alan töitä. Tunnen itseni epäonnistuneeksi kun en ole kelvannut minnekään. Oon varma, et se johtuu pitkälti luonteestani, olen myös arka ja pelkään välillä kohdata ihmisiä.

En voi välttyä huonommuuden tunteilta, oon saanut niin monesti kokea, että ujommat ihmiset on "huonompia". Olen yrittänyt muuttua, koska haluaisin tulla rohkeammaksi jne. mutta oon huomannut ettei itsensä muuttaminen ole helppoa ☹️ Muakin pelottais työskennellä kassalla, etenkin jossain isommassa kaupassa, ja puhelinmyyntiä en itse voisi ajatellakaan. Toisaalta haluaisin voittaa pelkoni; olla töissä kaupassa ja sitä kautta myös kassalla. Varsinkin kun opiskelen kaupallista alaa ja työharjoittelutkin olisi jossain vaiheessa suoritettava enkä todennäköisesti pysty pakoilemaan kassatöitä kovin pitkään... Tosiaan huolestuttaa miten tulen työelämässä pärjäämään. Yksinäinenkin olen juuri ujouteni takia, ollut koko tähänastisen elämäni.

Käyttäjä Santrada kirjoittanut 09.08.2013 klo 05:37

Hei! Kannattaa yrittää voittaa ennakkoluulonsa! Itse olen erittäin ujo, ja en mielellään ole tekemisissä ihmisten kanssa, mutta yllättäen pidän asiakaspalvelusta... 🙂 Työtilanteessa olen ihan eri ihminen kuin yksityisesti, ja se,että tiedän mitä teen ja, että tiedän voin tuoda ihmisille iloa tuo minulle varmuutta. Yksityiselämässä olen ihan onneton ihmissuhteissa enkä uskalla lähestyä ihmisiä.